پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام موسوی

حوزه/ حجت‌الاسلام موسوی گفت: امروز دشمنان از محتوا و حقیقت عاشورا که مکتبی انسان‌ساز است می‌ترسند و برای نابودی آن هر روز فتنه‌ای جدید، در منطقه ایجاد می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام سید قریش موسوی، در جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین اظهار داشت: فرهنگ عاشورایی پس از ۱۳۷۸ سال از یک رویداد که حسین(ع) به شهادت می‌رسد شکل می‌گیرد اما هنوز در زندگی جامعه جریان دارد و نور الهی آن خاموش نمی‌شود و این ماندگاری به دلیل ریه داشتن در خون حسین است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین تصریح کرد: انقلاب اسلامی ریشه در باورهای الهی و عاشورایی دارد و ما هر چه داریم از محرّم است و باید قدردان این نعمت‌ها باشیم و در مناسبت‌ها برای ترویج آن بکوشیم.

وی افزود: روحانیت در طول تاریخ مروّج اصلی احکام الهی بوده و در تبیین فرهنگ ناب اهل‌بیت(ع) و فرهنگ شیعی نقش مؤثری داشته و باید این رسالت با جدیت در برنامه‌های مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی  دنبال شود.

حجت‌الاسلام موسوی در خصوص حضور میلیونی ملت ایران در این مراسم باشکوه و معنوی خاطرنشان کرد: همه‌ساله ملت ایران از همه اقشار مختلف و با هزینه خود در این حرکت عظیم فرهنگی و معنوی و باشکوه خاصی شرکت کرده و بار دیگر عشق و ارادت خود را نسبت به سالار شهیدان و شهدای دشت کربلا اظهار می‌دارند.

وی گفت: دشمن باورهای جوانان را هدف گرفته و اگر بپذیریم که ارزش‌های جامعه محصول باورهاست و در ماه محرم و عاشورا شاهد اوج احساسات مردم مؤمن هستیم که به عشق مولایشان سوگواری می‌کنند و ما نیز باید هوشیار باشیم و در برابر توطئه دشمنان مقابله‌به‌مثل کنیم.

مشاور استاندار در امور روحانیون استان قزوین افزود: امروز دشمنان از محتوا و حقیقت عاشورا که مکتبی انسان‌ساز است می‌ترسند و برای نابودی آن هرروز فتنه‌ای جدید، در منطقه ایجاد می‌کنند.

وی بیان کرد:  گاهی خیل جمعیت موجب می‌شود نظم و قانون نادیده گرفته شود و ثواب این حرکت معنوی زیر سؤال برود لذا هدف نباید فقط احساسی باشد بلکه اگر این انسان‌های علاقه‌مند در کنار احساسات پرشور خود به قانون هم اهمیت دهند حرکت زیبایی شکل می‌گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha