پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مرکز بین المللی حمایت از حقوق بشر و آزادی ها

حوزه/ مرکز بین المللی حمایت از حقوق بشر و آزادی ها از مسئولان بحرین خواست دست از حمله به سازمان های حقوق بشری بردارند و برای اصلاح وضعیت پرونده حقوق بشر در کشور خود گامی بردارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» مرکز بین المللی حمایت از حقوق بشر و آزادی ها و عضو ائتلاف دادگاه جنایی بین المللی از مسئولان بحرین خواست دست از حمله به سازمان های حقوق بشری بردارند و برای اصلاح وضعیت پرونده حقوق بشر در کشور خود گامی بردارند و اقدامات انتقام جویانه خود علیه مردم بی دفاع را متوقف سازند و مدافعان حقوق بشر را ترور نکنند.

این مرکز در ادامه با اشاره به مراجعه به پرونده حقوق بشر بحرین در نشست های شورای حقوق بشر سازمان ملل و گزارش کمیته حقوق بشر ویژه بحرین گفت: این بسیار زشت است که برخی مسئولان بحرین از گزارش های انتقادی گزارشگران بین المللی انتقاد می کنند تا از اقدامات خلاف قانون خود فرار کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: زید بن رعد الحسین کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در افتتاحیه دوره 38 شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژوئن 2018 تاکید کرد که رژیم بحرین همچنان به سرکوب جامعه و شهروندان ادامه می دهد در حالی که بحرین از جمله کشورهایی است که بیش از 5 گزارشگر بین المللی تقاضای سفر به این کشور و تهیه گزارش داشته اند، اما بحرین تمام این درخواست ها را رد کرده است.

مرکز حمایت از حقوق بشر در بحرین گفت: ما گزارش هایی مبنی بر استفاده نیروهای امنیتی بحرین از گلوله های سربی علیه انقلابیون دریافت کرده ایم که این اقدام نیز از جنایت های خطرناک است که فراموش نمی شود.

این مرکز از مسئولان بحرین خواست برای متوقف ساختن ظلم و ستم و موارد متعدد نقض حقوق بشر اقدامی انجام دهند و دست از سخت گیری با مردم و مدافعان حقوق بشر بردارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha