جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
​تک تیراندازهای اسرائیل ۱ فلسطینی را به شهادت رسانده، ۲۲۰ تن دیگر را مجروح کردند

حوزه/ نظامیان اسرائیلی با به کارگیری تک تیراندازان، در جریان راهپیمایی مسالمت آمیز بازگشت بزرگ در غزه در هفته نوزدهم، یک مرد جوان را به شهادت رسانده و ۲۲۰ فلسطینی دیگر را مجروح کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از imemc، وزارت بهداشت فلسطین روز جمعه تأیید کرد نظامیان اسرائیلی در جریان راهپیمایی مسالمت آمیز بازگشت بزرگ در غزه در هفته نوزدهم، یک مرد جوان را به شهادت رسانده و 220 فلسطینی دیگر را مجروح کردند.

اشرف القدره، سرپرست سازمان روابط عمومی وزارت بهداشت غزه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: احمد یحیی عطاءالله یاغی 25 ساله جوان فلسطینی به دست تک تیراندازان صهیونیستی در شرق محله زیتون در شهر غزه به شهادت رسید.

به گفته وی همچنین در جریان درگیری ها گاز اشک آور و 90 گلوله مرگبار به سمت فلسطینیان شلیک شده است.

لازم به ذکر است در تظاهرات قبلی نیز نظامیان به سوی این جوان از ناحیه پا شلیک کرده و او را مجروح ساخته بودند.

دکتر القدره افزود: نظامیان اسرائیلی پست های تک تیراندازهایشان را صدها متر دورتر از حصارهای مرزی مستقر کرده اند. آن ها همچنین 6 فلسطینی دیگر را در همان منطقه با شلیک  گلوله مرگبار مجروح ساخته اند و تعداد بیشتری نیز در اثر استنشاق گاز اشک آور آسیب دیده اند. نظامیان همچنین 4 فلسطینی دیگر را در شهر خزاغی شرقی، در خلیج جنوب غزه از شهر خان یونس مورد اصابت گلوله قرار دادند که این افراد به بیمارستان منتقل شده اند. و عده زیادی نیز در این منطقه از اثرات گاز اشک آور رنج می برند.

یک فلسطینی دیگر نیز در بیت لیلا در شمال غزه در اثر شلیک گلوله به پایش مجروح شده و یک تن دیگر در شرق رفح در جنوب غزه در اثر شلیک گلوله به ناحیه لگن آسیب دیده است که وی نیز به بیمارستان ابو یوسف نجار منتقل گردید.

گفتنی است نظامیان ارتش اسرائیل به معترضین فلسطینی در بخش های مختلف منطقه ساحلی، به ویژه در شرق اردوگاه پناهندگان البوری، در مرکز غزه، همچنین مناطق رفح، خان یونس، بیت لاهیا و بیت حنون در در شمال و جنوب غزه حمله کرده اند. ده ها تن از معترضان، بالن هایی را به رنگ پرچم فلسطینی به هوا داده اند. جمعه شب نیز نظامیان با انفجار در نواحی رفح منجر به آتش سوزی و خساراتی  به املاک مردم در منطقه مسکونی شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha