جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ محمد فرید قدورة

حوزه/ شیخ محمد فرید قدورة گفت: موسم حج بزرگ ترین گردهمایی مسلمانان در مسجدالحرام است و مسلمانان در این همایش بزرگ می توانند در برابر توطئه بزرگ حذف فلسطین و مسجدالاقصی و همچنین در برابر توطئه علیه محور مقاومت از ایران تا یمن و عراق و سوریه و لبنان بایستند.

شیخ محمد فرید قدورة عضو هیئت اسلامی فلسطین و عضو تجمع علمای مسلمان لبنان و رئیس مرکز بدرالکبری در گفتگوی اختصاصی با «حوزه» گفت: امروز فلسطین محور درگیری با دشمن صهیونیستی است و رژیم اشغالگر، تروریسم سازماندهی شده را علیه ملت فلسطین مرتکب می شود و از این رو باید در برابر توطئه صهیونیستی ترامپ ایستاد، زیرا ترامپ حامی تروریسم در جهان و پدرخوانده قرارداد قرن است و این ایستادگی محقق نمی شود مگر از طریق اتحاد تمام مسلمانان و عرب ها در موسم حج امسال.

ترجمه متن گفتگو بدین شرح است:

 

از نظر شما در مراسم حج چه فرصت هایی پیش روی امت اسلامی قرار دارد؟

موسم حج و عمره فرصتی مناسب برای تحقق وحدت اسلامی و حل مشکلات مسلمانان جهان و مقابله با پروژه تخریبی و خصمانه به رهبری سرکرده تروریست ها یعنی آمریکا است که شیطان بزرگ و حامی اسرائیل تروریست و تکفیری ها در جهان است و ما باید اصلاح را از خودمان آغاز کنیم و پس از اصلاح فردی به فکر اصلاح اجتماعی باشیم و همه دست به دست هم بدهیم و مشکلات را حل کنیم.

 

چگونه می توان وحدت میان مسلمانان را از طریق حج تقویت کرد؟

تقویت وحدت مسلمانان با دیدار و ارتباط و احترام متبادل میان مسلمانان شیعه و سنی و پیدا کردن راه حل مورد توافق برای تمام مسائل اسلامی ایجاد می شود.

 

آیا مسلمانان می توانند در موسم حج با محوریت فلسطین متحد شوند و با توطئه های علیه قدس به ویژه قرارداد قرن مقابله کنند؟

مسلمانان نقاط اشتراک زیادی درباره مسئله فلسطین و مسجدالاقصی دارند و فلسطین در واقع محور درگیری با دشمن اسرائیلی است که به صورت سازماندهی شده مرتکب ترور ملت مقاوم فلسطین می شود و البته مسلمانان باید در برابر توطئه آمریکایی صهیونیستی ترامپ به عنوان حامی تروریسم در جهان و پدرخوانده قرارداد قرن بایستند و این ایستادگی از طریق وحدت تمام مسلمانان و عرب ها در موسم حج امسال محقق می شود، زیرا موسم حج خود بزرگ ترین گردهمایی مسلمانان در مسجدالحرام است و مسلمانان در این همایش بزرگ می توانند در برابر توطئه بزرگ حذف فلسطین و مسجدالاقصی و همچنین در برابر توطئه علیه محور مقاومت از ایران تا یمن و عراق و سوریه و لبنان بایستند.

 

به نظر شما مدیریت بین المللی حج برای جلوگیری از تکرار فجایع گذشته لازم است؟

مسلمانان باید با نظارت و اشراف دوئلت های اسلامی، مدیریت حج را به دست بگیرند تا دیگر شاهد سوء استفاده یک کشور از حج نباشیم.

 

نظر شما درباره فاجه ازدحام منا در سه سال پیش و شهادت هزاران نفر از مسلمانان چیست؟ آیا دولت های اسلامی لازم است این مسئله را در دادگاه های بین المللی پیگیری کنند؟

فاجعه قتل شهدای منا نشان دهنده ناتوانی مدیریت آل سعود بر حج و ناچیز شمردن جان حاجیان مذاهب مختلف نزد آنها بود و از این رو کشورهای اسلامی باید خواستار مشارکت در نظارت بر مدیریت حج و عمره شوند و البته افراد مقصر در قتل حاجیان هم باید مجازات شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha