سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نخستین زن مسلمان در دانمارک به خاطر «ممنوعیت پوشیه» جریمه شد

حوزه/ نخستین زن مسلمان در دانمارک به خاطر نقض قانون جنجال برانگیز «ممنوعیت پوشیه» در یک مرکز خرید در هورس هولم در ۲۵ کیلومتری کپنهاگ، به پرداخت جریمه ۱ هزار کرونی محکوم شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از گاردین، نخستین زن دانمارکی به خاطر زدن پوشیه در این کشور جریمه شد. یک زن مسلمان 28 ساله نخستین زنی است که در دانمارک به خاطر نقض قانون جنجال برانگیز «ممنوعیت پوشش صورت» در این کشور جریمه شده است.

به گفته رسانه های خبری پلیس به یک مرکز خرید در هورس هولم، شهری در 25 کیلومتری شمال کپنهاگ فرستاده شد، جایی که میان یک زن محجبه دارای پوشیه با زن دیگری که سعی داشت صورت او را بکشد درگیری به وجود آمده بود.

دیوید بورچرسون معاون پلیس منطقه دراین باره گفت: زمانی که ما از راه رسیدیم پوشیه از روی صورت این زن افتاده بود ولی او دوباره پوشیه را به صورتش زد.

پلیس از پوشیه این زن عکس برداری کرده و تصاویر دوربین های امنیتی مرکز خرید را نیز مصادره کرده است. این زن مسلمان به خاطر داشتن پوشیه به پرداخت 1 هزار کرون (156 هزار و 134 یورو) جریمه نقدی محکوم شده است. سپس به وی اعلام شده که یا پوشیه اش را دربیاورد و یا اینکه اجازه ظاهر شدن در ملاء عام و مراکز عمومی را ندارد.

به گفته پلیس او مورد دوم را انتخاب کرده است.

گفتنی است دولت دانمارک با تصویب قانون جدیدی استفاده از پوشیه برای زنان مسلمان را ممنوع ساخته است که این قانون از اول آگوست، یعنی 4 روز پیش به اجرا گذاشته شد. براساس این قانون زدن پوشیه، پوشش صورت که تنها در آن چشم ها قابل دیدن هستند در ملاء عام ممنوع می باشد که جریمه 1 هزار کرون برای آن در نظر گرفته شده است. تکرار نقض این قانون نیز جریمه 10 هزار کرونی خواهد داشت. هرچند این قانون دیگر پوشش های صورت از جمله ماسک ها یا ریش های مصنوعی را نیز دربر می گیرد اما به نظر می رسد که بیشتر برای هدف قرار دادن مسلمانان کاربرد داشته باشد. فعالان حقوق بشر این ممنوعیت را «نقض حقوق زنان» اعلام کرده اند.

لازم به ذکر است «ممنوعیت پوشیه» هم اکنون یکی از مسائل داغ در کشورهای اروپایی محسوب می شود و کشورهایی چون بلژیک، فرانسه، آلمان و اتریش ممنوعیت هایی در این رابطه قرار داده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha