سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مراسم ختم قرآن در سروآباد

حوزه/ مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان از فعالیت حدود ۲ هزار و ۱۰۰ مسجد در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با حضور نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی، مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان و جمعی از فعالان قرآنی، صبح امروز مراسم ختم قرآن در کانون فرهنگی هنری امام شافعی شهر سروآباد کردستان برگزار شد.

منصور مرادی، نماینده شهرستانهای مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار داشت: جامعه ما امروز بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند نهادینه شدن معارف دینی و قرآنی است، لذا می طلبد هم مسئولان و هم مردم در راستای ترویج فرهنگ دینی و اسلامی به ویژه مفاهیم قرآنی در جامعه تلاش دوچندانی داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه صراط مستقیم در قرآن برای انسان مشخص شده است، اظهار کرد: قرآن کریم که سخن و کلام خداوند متعال است، راه و روش درست زندگی کردن به بشر را نشان داده است و روشنی و ظلمت را از هم تمیز داده است.

در ادامه این مراسم، کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان با اشاره به اهمیت قرآن در زندگی انسان ها گفت: در دین مبین اسلام مسجد دارای کارکردهای فراوانی است. مسجد در اسلام محلی برای حل و فصل و بیان مشکلات و نیازهای جامعه مسلمین محسوب می شود.

این مسئول فرهنگی با اشاره به اینکه بیش از 2094 مسجد در سطح استان کردستان وجود دارد، ادامه داد: تلاش و سعی ما این است که از ظرفیت این تعداد مسجد در سطح استان کردستان بهترین استفاده را ببریم که تحقق این امر نیازمند همراهی و تعامل مسئولان، فعالان قرآنی، مردم و... است.

گلباغی گفت: همچنین در همین شهرستان سروآباد بیش از 27 کانون فرهنگی هنری در مساجد دایر است که این خود نشان دهنده علاقه مندی و توجه مردم این خطه از استان به شعار دین و اسلامی می باشد.

گفتنی است که در پایان این مراسم از ٢١ نفر از اعضای کانون مسجد که موفق به ختم قرآن شده بودند با اهدای هدایایی تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha