جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پژوهش

حوزه/معاون تهذیب مدرسه علمیه امام باقر(ع) شهرستان کامیاران گفت: حضور مبلغان دینی در جامعه یعنی در شهرها و روستاها و شنیدن درد دل مردم به صورت مستقیم و تلاش برای رفع کاستی ها، حرکت و جنبشی اجتماعی است.

حجت الاسلام سیدجمال حسینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: برخی بر این باورند که خروجی حوزه ها و مدارس علمیه تنها تعدادی طلبه معمم و روحانی جوان است که این نوع تفکر به هیچ وجه صحیح نیست.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام باقر(ع) شهرستان کامیاران گفت: بالعکس این تفکر عامیانه در جامعه، حوزه ها و مدارس علمیه خود منشا تغییرات بنیادین در امور جامعه، اقتصاد، سیاست و... هستند که این خود نشان از اهمیت این مراکز دینی در کشور دارد.

این استاد حوزوی با اشاره به این که کارکرد دینی تنها بخشی از فعالیت های حوزوی است، افزود: حوزه های علمیه را می توان به عنوان مراکزی محسوب کرد که از دل آنها بسیاری از  علوم و پژوهش ها را استخراج کرد.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: البته نباید این ناآشنایی جامعه را به صورت یک جانبه نتیجه بی اطلاعی مردم دانست، بلکه خود حوزویان به ویژه مبلغان باید بتوانند محیط و خط مشی این مراکز مهم دینی و مذهبی کشور را برای مردم تبیین و تشریح کنند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام باقر(ع) شهرستان کامیاران با اشاره به اینکه به بسیاری از شخصیتهای مهم کشوری خود مدتی در حوزه های علمیه حضور داشته اند و درس خوانده اند، گفت: اگر نگاهی گذرا به برخی از مدیران ارشد کشوری داشته باشیم متوجه می شویم که بیشترآنها محصول تعلیم و تریبت حوزه های علمیه بوده اند که این برای حوزه مایه فخر و مباهات است.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه حوزه می تواند در بحث اجتماعی تحول آفرین باشد، اظهار داشت: حضور مبلغان دینی در جامعه یعنی در شهرها و روستاها و شنیدن درد دل مردم به صورت مستقیم و تلاش برای رفع کاستی ها، حرکت و جنبشی اجتماعی است.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: یکی دیگر از جنبه هایی که در حوزه ها و مدارس علمیه باید مورد توجه و دقت اساتید قرار بگیرد، مسئله نهادینه سازی مقوله پژوهش در بین طلاب جوان می باشند، زیرا تنها با پژوهش و تحقیق است که می توان زوایای پیچیده دین را حل نمود به پاسخ هزاران سئوال بی جواب رسید.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام باقر(ع) شهرستان کامیاران تصریح کرد: خوشبختانه تاکیدات مکرر و همیشگی حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان، مدیر حوزه علمیه استان کردستان بر توسعه و ترویج مقوله پژوهش در این استان به ویژه در مدرسه علمیه امام باقر کامیاران مثمر ثمر بوده و در سال تحصیلی که گذشت بسیاری از طلاب به مقوله پژوهش و تحقیق روی آوردند، لذا امیدواریم که طلاب جدیدالورود امسال نیز این راه را بروند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha