پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ اجلاس مدیران حوزه های علمیه سراسر کشور

حوزه/ نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: در حال حاضر ۱۵۱ مدرسه علمیه در اصفهان وجود دارد که تنها ۲۳ مورد آن قابل استفاده است و شهرستان های استان نیز دارای ۳۸ مدرسه علمیه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در جمع مدیران استانی حوزه های علمیه سراسر کشور در سالن جلسات آیت الله حائری (ره) مرکز مدیریت حوزه علمیه اظهار داشت: ما در مرکز شهرستان یک حوزه علمیه با محوریت حضرت آیت الله العظمی مظاهری داشتیم و طی این 10 – 15 سالی که توفیق خدمتگذاری حوزه علمیه اصفهان را زیر نظر ایشان عهده دار می باشم، موفق شدیم علاوه بر تعمیر مدارس قدیمی در اصفهان با مبالغی بین 200 تا 500 میلیون تومان، توفیق احداث 12 مدرسه علمیه را در شهرستان های استان از جمله: مرند، نائین، تیران، فریدون شهر، دارون و چند شهر دیگر داشته باشیم.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه در حوزه علمیه اصفهان اقدامات و برنامه های خاص و منحصر به فردی را در قالب طرح ادیب، راه اندازی کرده ایم، افزود: یکی از این برنامه ها مسأله عمامه گذاری است، ما در اصفهان فقط در عید سعید غدیر و به صورت کاملا متمرکز و بر اساس شرایط و ضوابط خاص، از طلاب برای عمامه گذاری ثبت نام می کنیم تا اگر دارای شرایط لازم معمم شدن بودند، در مراسمی با حضور ایت الله العظمی مظاهری معمم می شوند.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: «نحوه قرائت نماز یومیه»، «قرائت نماز میت»، «نماز آیات»، «خطبه عقد»، «تلقین» و مواردی که یک روحانی و طلبه باید بداند را در دوره ای به آنان آموزش می دهیم؛ چراکه مردم بیشتر برای این مسائل به آنها مراجعه می کنند و یادگیری این مباحث از شرایط و ضوابط معمم شدن است.

آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: همه سعی و برنامه ریزی ما آنگونه است که با سیاست ها و برنامه های مرکز مدیریت حوزه علمیه قم همگان، همسو و همراه باشیم و هستیم ولی در برخی از موارد ذوق و سلیقه متفاوتی را به خرج داده ایم، تشکیل شورای آموزشی و پژوهشی، شورای عزل و نصب ها از جمله این موارد است.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به ویژگی های آموزش در مدارس علمیه استان گفت: توجه به درس صرف در حوزه علمیه اصفهان بسیار بالاست؛ چرا که معتقدیم طلبه ای که با قرآن مانوس باشد و ادبیات عرب را به خوبی بفهمد در طول دوران طلبگی با علم و دانش بیشتری متون درسی خود را مطالعه می کند و در نتیجه خروجی خوبی برای حوزه علمیه در آینده خواهد بود.

وی حفظ قرآن کریم را یکی دیگر از برنامه های حوزه علمیه اصفهان تا پایان پایه ششم طلاب عنوان کرد و گفت: بحمدالله با اجرای این طرح توانسته ایم طلاب زیادی را به صورت حافظ بخش یا کل قرآن تربیت کنیم و این افتخار بزرگی برای حوزه علمیه می باشد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: در حال حاضر ۱۵۱ مدرسه علمیه در اصفهان وجود دارد که تنها ۲۳ مورد آن قابل استفاده است و شهرستان های استان نیز دارای ۳۸ مدرسه علمیه هستند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدمهدی IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحیم خداوندا تعجیل بفرما در ظهورحضرت بقیة الله اعظم ارواحنا فدا وقلوب مومنان را مزین فرما ازبرکات لایتناهی ات انشالله با وصال با قرآن واولیاالله سعادت دنیا وآخرت راکسب نمیاییم