جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مصائبی

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی از تعامل حداکثری سازمان اوقاف و امور خیریه با نهادهای حوزوی در مناسبت های مختلف در طول سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام علی مصائبی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی، دوشنبه شب در جمع متولیان امامزادگان شاخص استان بر ضرورت تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی ابراز داشت: احیا و آبادانی امامزادگان سال‌ هاست که در دستور کار قرار دارد و بر این اساس تعدادی از امامزادگان و بقاع متبرکه استان در طول سال ‌های گذشته بازسازی شدند.

وی افزود: در حوزه عمران و آبادانی امامزدگانی از جمله سیدجمال، سید حمزه، میرموسی و سید محمد کججانی در تبریز، سید ابراهیم مراغه و سید اسماعیل میانه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی از نصب ضریح جدید یرای امامزاده سید احمد مرند خبر داد و گفت: تمامی طرح‌های عمرانی، بهسازی، توسعه، تعویض یا نصب ضریح با مشارکت خیرین و نذورات مردمی انجام می شود که سال گذشته ضریح جدید امامزاده سید احمد(ع) شهر مرند نیز نصب شد.

حجت الاسلام مصائبی در ادامه با اشاره به برنامه های پیش رو خاطرنشان کرد: امسال همزمان با ماه محرم برنامه «بصیرت عاشورایی» و ویژه برنامه «یاس نبوی» برای ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) اجرا می شود که طرح حفظ قرآن کریم، ایجاد مراکز تخصصی قرآنی در شهرستان ها و برگزاری مسابقات قران کریم از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

وی با بیان این که اداره کل اوقاف در ایام اربعین اقدام به برپایی موکب در شهر سامرا عراق خواهد کرد، تصریح کرد: نماینده کنسولگری ایران در سامرا، درخواست حضور مجدد اداره اوقاف استان برای ایام اربعین امسال داشته که مقدمات لازم برای تحقق این امر در حال فراهم شدن است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از تعامل حداکثری با نهادهای حوزوی استان خبر داد و گفت: امسال در طرح نوروزی ۸۰ روحانی از مدارس علمیه قم و تبریز مشارکت داشتند که ضمن ارائه مشاوره، به سوالات و شبهات دینی عموم مردم و گردشگران پاسخ دادند.

حجت الاسلام مصائبی با اشاره به اینکه رضایت حداکثری از فعالیت مبلغان در اماکن عمومی به ویژه پارک‌ ها وجود دارد، خاطرنشان کرد: این برنامه با نظارت و اشراف نماینده ولی فقیه در استان همراه بود که خوشبختانه رضایت عموم مردم را نیز به دنبال داشت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha