جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رحیم پور ازغدی

حوزه/ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با پیشنهاد این که در حوزه هنر، سینما و فضای مجازی درس خارج فقه به راه بیافتد، اظهار کرد: برای مشکلات حوزه هنر باید راه حل فقهی ارائه شود؛ آنچه که امروز ضرورت دارد بحث فرو رفتن در اقیانوس آیات و روایات همراه با موضوع شناسی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، امروز در اجلاسیه سراسری اساتید اعزامی حوزه علمیه خراسان، در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد با بیان این که امروز در شرایط حساسی قرار داریم که نگاه جامعه به خصوص نسل جدید و شرائط به قضایای انقلاب کمی متفاوت شده، بیان کرد: امروز با تغییر نسل شرائط کشور در موقعیت فوق العاده حساسی قرار دارد و بمباران افکار علیه روحانیت صورت گرفته که باید در چندین عرصه وارد عمل شد.

وی با بیان این که روحانیت خادم مردم است، تصریح کرد: روحانیون از همه فداکارتر، متواضع تر، اهل ورع بیش تر و دارای تقوای عمیق تری هستند که همواره در کنار مظلومین و مستضعفین بوده و در برابر ظلم و بی عدالتی واکنش نشان داده اند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که خداوند متعال فرمود عرق زحمتکشان گناهانشان را پاک می کند، اظهار کرد: برخی گناهان فقط با کار بخشیده می شود. رسول خدا فرمودند هر کس شب خسته به خانه می اید گناهان آن روزش بخشیده می شود اما متاسفانه یکی از مشکلات امروز این است که برخی جیب ها دیگر خالی نیست.

رحیم پور ازغدی با بیان این که حوزه همواره در مبارزه با مفاسد اقتصادی در کنار مردم بوده و می خواهد نظام بماند، بیان کرد: امام راحل(ره) خطاب به روحانیت و حوزه این چنین می گوید که ارزش انسان به خانه و اتومبیل نیست که اگر این گونه بود انبیا این کار را می کردند؛ ارزش روحانیت به این نیست که بساطی داشته باشند، فکر کنید ارزش انسان را به دست بیاورید.

وی با بیان این که امام راحل(ره) در ادامه این چنین می گویند که در کیفیت تحصیل علوم هرچه سراغ تجملات بروید از علومتان کاسته می شود و آنانی که این کتاب های قطور را نوشتند زندگیشان یک زندگی طلبگی بود، بیان کرد: امام راحل(ره) ادامه می دهند آنها توانستند اسلام را در همه جهات حفظ کنند و فقه را پیش ببرند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: امام راحل(ره) در بیان دیگری این چنین فرموند که  اگر فقرا ببینند روحانیت کنار فقرا نیست اسلام باقی نمی ماند و در این زمینه آن دسته ای که در معرض خطرند باید خودشان را بیش تر حفظ کنند اما همه باید مراقب باشند.

وی با بیان این که مردم را حفظ کنید و نگذارید اعتماد آنان سلب شود،  تصریح کرد: امام راحل(ره) در ادامه می گویند آنانی که می خواهند جمهوری اسلامی را نگه دارند، باید زندگی ساده و عادی داشته باشند؛ در حقیقت  گاهی با پیکان بهتر می توانید محفوظ باشید و ائمه جماعات همچون همه مردم بیرون بیایند. خطر امنیتی هم هست اما کشته شوید بهتر از این است که آبروی روحانیت از دست برود. اگر خطر هم باشد باید پیش مردم ابرومند باشید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز کرد: امروز دیگر مساله، مساله اثبات ولایت نیست بلکه کارکرد ولایت فقیه به جای اثبات مطرح می شود؛ ببنید چه میزان ازدواج سفید در تهران شایع شده و یا به سمت فروپاشی خانواده و گسترش اعتیاد می رویم، لذا پس از چهل سال از گذشت پیروزی انقلاب، چنین بحث هایی باید در حوزه های علمیه ریز تر پرداخته شده و راه حل ارائه شود.

رحیم پور ازغدی با پیشنهاد این که در حوزه هنر، سینما و فضای مجازی درس خارج فقه به راه بیافتد، اظهار کرد: برای مشکلات حوزه هنر باید راه حل فقهی ارائه شود؛ آنچه که امروز ضرورت دارد بحث فرو رفتن در اقیانوس آیات و روایات همراه با موضوع شناسی است.

وی با بیان این که سکولاریزم به معنای تفکیک دین از حکومت، دولت و مدنیت است، بیان کرد: نگذارید تا اسلام از حکومت، دولت و مدنیت دور بیافتد و قوانین فقهی  در این حوزه وجود نداشته باشد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha