پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: ما می‌توانیم از فرصت عید غدیر برای مقابله با این شرایط سخت اقتصادی استفاده کنیم و با کمک به ضعفا و کسانی که وضعیت اقتصادی خوبی ندارند تا جای ممکن برای رفع مشکلات آنها تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام و المسلمین ربانی امروز در جشن عید غدیر خم در سالن نمازخانه مرکز خدمات ضمن تبریک اعیاد مبارک ماه ذی‌الحجه، گفت: عید غدیر خم، عید امیرالمؤمنین(ع) و اکمال دین و استمرار نبوت است و ان شاء الله امیرالمؤمنین(ع) در دنیا و آخرت دست ما را بگیرد و به عشق آن حضرت اهل خدمت باشیم.
وی با بیان اینکه ماه ذی‌الحجه ماه ولایت است، تصریح کرد: آیه ولایت، آیه مباهله و آیه تطهیر در ماه مبارک ذی‌الحجه نازل شده‌اند.
از سرمایه‌های ارزنده انقلاب غفلت نکنیم
رئیس مرکز خدمات حوزه همچنین با تبریک هفته دولت گفت: یاد دو شهید بزرگوار انقلاب، شهید رجایی و باهنر را گرامی می داریم و حقیقتاً نباید از این سرمایه‌های ارزنده انقلاب غفلت کنیم.
وی ابراز داشت: ما باید از این شهیدان بزرگوار همواره یاد کنیم تا اینکه راه آنها را فرا گرفته و به خوبی عمل کنیم و در مسیر آنها قرار بگیریم.
از فرصت عید غدیر برای مقابله با شرایط سخت اقتصادی استفاده کنیم
حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: عید غدیر از اعظم اعیاد است و برکات، پاداش‌ها و عظمت این روز در روایات به وفور دیده شده و کسی که در روز عید غدیر اطعام کند، مثل این است که همه پیامبران الهی را اطعام کرده است و اگر یک درهم به شیعه امیرالمؤمنین(ع) انفاق کند مثل این است که یک میلیون درهم انفاق کرده است.
وی عنوان کرد: ما می‌توانیم از فرصت عید غدیر برای مقابله با این شرایط سخت اقتصادی استفاده کنیم و با کمک به ضعفا و کسانی که وضعیت اقتصادی خوبی ندارند تا جای ممکن برای رفع مشکلات جامعه تلاش کنیم.
در جنگ اقتصادی هستیم ولی هنوز حالت جنگی نگرفته‌ایم
رئیس مرکز خدمات حوزه تصریح کرد: ما امروز در جنگ اقتصادی هستیم ولی هنوز حالت جنگی نگرفته‌ایم و مانند قبل زندگی می‌کنیم و هیچ صرفه‌جویی نمی‌کنیم.
وی گفت: در جنگ تحمیلی مردم حالت جنگی به خود گرفته بودند و حتی کسانی که چیزی نداشتند و در روستاها زندگی می‌کردند از هر آنچه داشتند مقداری برای جبهه می‌گذاشتند.
برخی مسئولان باورشان نیست در جنگ اقتصادی هستیم
حجت الاسلام و المسلمین ربانی افزود: بسیار زیبا بود که حمایت از ضعفا و اقشار ضعیف جامعه را مسئولان از خودشان شروع می‌کردند و مقداری از درامد خود را برای ضعفا کنار می‌گذاشتند، البته اگر این کار را از امروز هم شروع کنند دیر نشده است.
وی بیان کرد: اگر قرار است ما از این سختی‌ها عبور کنیم مسئولان باید ابتدا از خوشان شروع کنند ولی متأسفانه نمی‌بینیم و گویا برخی مسئولان باورشان نیست که در جنگ اقتصادی هستیم و باید به فکر ضعفا باشند و زندگی‌شان را ساده بگیرند.
رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: مسئولان از حقوق و آبروی ملت به جایی رسیده‌اند و انتظار مردم این است که در این شرایط سادگی را از خودشان شروع کنند.
از رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس تشکر می‌کنم
وی به موضوع سؤال نمایندگان مجلس از رئیس‌جمهور اشاره کرد و افزود: از مجلسی‌ها و رئیس‌جمهور تشکر می‌کنم که با احترام با یکدیگر رفتار کردند و نگذاشتند این موضوع موجب اختلاف شود.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیان کرد: نمایندگان مجلس و رئیس جمهور محترمانه برخورد کردند و مخصوصاً رئیس‌جمهور این را فرمودند که آمریکا و دیگران خوشحال نباشند که این حرکت موجب اختلاف شود.
بخشی از مشکلاتی که ایجاد می‌شود مربوط به دولت نیست
وی با بیان اینکه بخشی از مشکلاتی که ایجاد می‌شود مربوط به دولت نیست گفت: بخشی از این مشکلان مربوط به خود ما است؛ حرص و طمع عده‌ای باعث شده این مشکلات به وجود آید و ما هم مقصریم چراکه در صحبت‌هایمان این مسائل را مطرح نمی‌کنیم.
رئیس مرکز خدمات حوزه تصریح کرد: اگر ایران، اسلام و انقلاب را دوست داریم باید هر کسی به اندازه خودش کمک کند؛ جا دارد که ما هم از خودمان شروع کنیم و زندگی‌مان را ساده‌تر بگیریم چراکه می‌شود باصرفه جویی کاری کرد که فشار بر ضعفا کمتر شود.

انتهای پیام/ 313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha