جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 حجت الاسلام و المسلمین رئیسی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که متاسفانه مردم این روزها هر روز در تیتر روزنامه ها فسادی مشاهده می کنند، گفت: فساد امروز فراجناحی شده و مربوط به جناح خاصی نیست. نباید گذاشت فساد پا بگیرد و احساس مسئولیت مبارزه با فساد باید در هر مدیری باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، در حاشیه اجلاسیه سراسری اساتید اعزامی حوزه علمیه خراسان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، نسبت به وضعیت اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم، گفت: اگر عدالت به درستی اجرا شود، خداوند متعال برکت می دهد و هر گونه سازش کاری، کوتاه امدن از اجرای عدالت و اشرافی گری آفاتی دارد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این که امیرمومنان(ع) نسبت به بی عدالتی بارها هشدار داده و به مالک اشتر تذکر داده بودند که مبادا این کارها را دنبال کنید که حکومتتان را نابود می کند، تصریح کرد: امیر مومنان(ع) در بیانی به عثمان بن حنیف این چنین می گویند که بر سفره های تجملاتی ننشینید و اشرافی گری نکنید؛ حال فرقی نمی کند این تذکر چه برای او و چه فرد مسئول جمهوری اسلامی باشد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به هشدار امیر مومنان(ع) در این زمینه، خاطر نشان کرد: در حقیقت خداوند متعال سنت را قرار داده که اگر بر این محور عمل کردید قطعا پیروز بوده و وحدت از آن شماست اما اگر تفرقه ایجاد کردید شکست می خورید.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که چنانچه به دستورات خداوند عمل کردید، لذت، نشاط و سعادت آن را خودتان می برید، همان طور که در جبهه ها به خوبی ایستادگی کردید و خداوند پیروزی را نصیبتان کرد، افزود: بی توجهی و کم کاری هر کس در حوزه خودش آفت زاست و برکات وقتی آشکار می شود که انسان به مسئولیت خود به درستی عمل کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که نظام بانکی باید منافع ملی را تضمین کند و گردش اقتصادی سالمی داشته باشد، همچنین اقتصاد باید به دور از هرگونه تبعیض بوده و عدالت در آن بدرستی اجرا شود، اظهار کرد: متاسفانه امروز هواهای نفسانی آمیخته با احکام دین و سلیقه های شخصی و سیاسی آمیخته با باید ها و نبایدهای الهی شده در صورتی که باید جامعه مبتنی بر شایسته سالاری باشد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که متاسفانه امروز بار عظیم حجم دریافت دولت از مردم، مالیات و نفت خرج مسائل اداری می شود و مسائل اداری اگر کارآمد و چابک بود، مشکلات حل می شد، ابراز کرد: گاهی شایسته سالاری هایی صورت می گیرد اما مشکل اساسی امروز برخلاف نظر عده ای در تشریع نیست، بلکه اساسا در اجرا است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که ملاک برای عمل وجود دارد اما عده ای دچار چرخش شده و ثابت قدم نمی مانند، همانطور که برخی با امیر مومنان(ع) از همان اول خوب بودند؛ اما بعدا دچار چرخش شدند، گفت: در دین ملاک هایی مربوط به زمان ما و امیر مومنان(ع) به عنوان الگوی همه حکومت های اسلامی وجود دارد؛ آن زمان نیز عده ای دچار چرخش شدند.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که متاسفانه این روزها مردم هر روز در تیتر روزنامه ها، فسادی مشاهده می کنند، بیان کرد: فساد امروز فراجناحی شده و مربوط به جناح خاص نیست؛ نباید گذاشت فساد پا بگیرد و اگر کسی درون خودش انگیزه مبارزه با فساد داشته باشد نباید بگذارد فساد پا بگیرد؛ البته امکان فساد در هر مجموعه ای وجود دارد، چراکه مجموعه ها انسانی است اما مهم آن است که مدیر و مسئول تا فساد را ببیند، باید حساسیتش اوج بگیرد و احساس مسئولیت مبارزه با فساد باید در هر مدیری باشد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که ما به عنوان طلبه ملاکی برای ارزش گذاری داریم که هر کس بر این ملاک تا روزی که باشد برای ما محترم است و هر روز که نباشد مورد سؤال می باشد، اظهار کرد: هر کس در حوزه خود رسالت خود را به درستی انجام دهد، آنگاه دچار آفت نخواهیم شد؛ امیر مومنان(ع) برای حکومت شاخص هایی تعیین کردند که امروز این شاخص ها رمز نجات ماست و شورای نگهبان، دولت، قوه قضاییه، مجلس و باقی نهاد ها هر کدام درست عمل کنند سعادت حتما در این است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که مردم حق دارند وقتی می بینند فسادی رخ می دهد، در جریان نتیجه برخورد با آن قرار بگیرند، گفت: مثلا گفتند فلان کس فاسد است، باید نتیجه را بفهمند و با فرد فاسد برخورد شود یا زمینه فساد از بین برود؛ مقام معظم رهبری فرمودند «دزد دزد مساله کشور را حل نمی کند؛ بنابراین یا باید دزد را گرفت و مجازات کرد؛ یا اینکه بگویند بستر اصلاح شد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha