جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جمیله علم الهدی

حوزه/ مدیر هیئت اندیشه ورز خانواده، تعلیم و تربیت و سبک زندگی اسلامی حوزه خراسان گفت: باید در کنار برگزاری نشست ها و همایش های تخصصی، تناسب آموزش های ویژه خواهران طلبه با نیازهای جامعه به صورت علمی مورد مطالعه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، دکتر جمیله علم الهدی در سومین نشست مشترک مدیران هیئت‌های اندیشه‌ورز حوزه علمیه خراسان که در اتاق جلسات این مرکز برگزار شد، ابراز کرد: نیاز شدیدی به بررسی آموزش‌های حوزوی در حوزه‌های علمیه خواهران داریم و باید در کنار برگزاری نشست‌ها و همایش‌های تخصصی، تناسب آموزش‌های ویژه خواهران طلبه با نیازهای جامعه به‌صورت علمی موردمطالعه قرار گیرد.

وی بر لزوم ارائه مدرک معتبر به افراد شرکت‌کننده در دوره‌های آموزشی هیئت‌های اندیشه‌ورز، در کنار پرهیز از مدرک‌گرایی تأکید کرد.

مدیر هیئت اندیشه‌ورز خانواده، تعلیم و تربیت و سبک زندگی حوزه علمیه خراسان افزود: متأسفانه بسیاری از مسائلی که امروز در جامعه مطرح می‌شوند با آموزه‌های دینی فاصله داشته و گاهی در برابر آن‌ها قرار می‌گیرند و افکار مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهند، برای مثال وسواس سلامتی، موضوعی است که به‌طور غیرملموس نوعی خودمحوری و نگاه بدبینانه به برخی از آموزه‌های دینی را به جامعه منتقل می‌کند.

وی اظهار کرد: در فعالیت‌های علمی باید مراقب بود و به دید مخاطب توجه داشت، چرا که مطرح‌شدن برخی موضوعات از سوی حوزه علمیه می‌تواند موجبات بدبینی افراد جامعه را فراهم نماید.

علم الهدی با اشاره به مدت کوتاه فعالیت هیئت اندیشه‌ورز خانواده، تعلیم و تربیت و سبک زندگی حوزه علمیه خراسان، بر مشخص بودن رسالت‌ها و راهبردهای آن تأکید کرد و گفت: برگزاری جلسات داخلی با حضور اعضای هیئت، برنامه‌ریزی نشست‌های علمی در موضوعات مرتبط و برگزاری جلسات تخصصی با افراد مجرّب و متخصص در حوزه مسائل خانواده و سبک زندگی، ازجمله فعالیت‌های این هیئت در مدت کوتاه تشکیل آن بوده است.

دانشیار دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی هم‌چنین نیازسنجی، آسیب‌شناسی و نظرسنجی در مورد نظام آموزشی حوزه علمیه خواهران، ترجمه متون انگلیسی مرتبط با زن و خانواده برای ایجاد شناخت بهتر از جریان‌های مرتبط با آن در سایر کشورها، پیگیری جلسات تخصصی با افراد صاحب‌نظر در این حوزه، چاپ ویژه‌نامه داخلی و همچنین بازدید از نهادهای مرتبط را برخی از برنامه‌های پیش روی هیئت اندیشه‌ورز خانواده، تعلیم و تربیت و سبک زندگی حوزه علمیه خراسان برشمرد.

علم الهدی بر نقش نیروی انسانی کارآمد در تحقق اهداف هیئت‌های اندیشه‌ورز و آموزش‌های حوزوی تأکید و ابراز کرد: نقش مستشاری هیئت‌های اندیشه‌ورز در کنار جریان آموزش در حوزه علمیه خراسان باید موردقبول و پذیرش باشد تا فعالیت‌های این هیئت‌ها به نتیجه مطلوب برسد، هم‌چنین اگر پژوهش محوری در حوزه علمیه رونق یابد، می‌توان به اثربخشی بیشتر این فعالیت‌ها امیدوارتر بود.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha