جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام کندری، معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان

حوزه/ حجت الاسلام کندری گفت: رشته ها و طرح های حوزه علمیه باید متناسب با نیازهای موجود تعریف، ارائه و مورد توجه قرار گیرند تا کارکرد و اثربخشی آن ها به بالاترین حد ممکن برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام حسین کندری، در سومین نشست مشترک هیئت‌های اندیشه‌ورز حوزه علمیه خراسان پس از ارائه اقدامات انجام‌شده و فعالیت‌های پیش روی آن، بیان کرد: این هیئت‌ها کمک‌کار و همراه حوزه علمیه خراسان در زمینه‌های مختلف آموزشی و پژوهشی هستند و هرگز خود را جدا از موضوع فعالیت‌های آن‌ها نمی‌دانیم.

معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان در مورد نقش نیازسنجی در نتیجه‌بخش بودن فعالیت‌های حوزه علمیه تأکید کرد: رشته‌ها و طرح‌های حوزه علمیه باید متناسب با نیازهای موجود تعریف، ارائه و موردتوجه قرار گیرند تا کارکرد و اثربخشی آن‌ها به بالاترین حد ممکن برسد.

وی افزود: از هیئت اندیشه‌ورز «خانواده، تعلیم و تربیت و سبک زندگی» انتظار می‌رود که اقدامات لازم جهت دریافت مجوز انتشار مجله‌های علمی پژوهشی در موضوعات سبک زندگی، خانواده و تعلیم و تربیت را انجام دهد.

حجت‌الاسلام کندری با تأکید بر اهمیت نگاه تخصصی به طرح‌های مطرح‌شده از سوی هیئت‌های اندیشه‌ورز، گفت: طرح رشته «زنان و خانواده» به کمسیون آموزش حوزه علمیه خراسان ارجاع داده‌شده و امیدواریم پس از انجام بحث‌های تخصصی به جمع‌بندی مثبتی در مورد آن برسیم.

معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان اضافه کرد: هرساله جذب، ساماندهی و ارزیابی اساتید، مدیران و مسئولان مدارس و طلاب با لحاظ ملاک‌ها و معیارهای ویژه هر گروه صورت می‌پذیرد و در این جهت فعالیت‌های قابل‌توجهی در حوزه علمیه خراسان انجام‌شده است.

وی در پایان عنوان کرد: حوزه علمیه خراسان در زمینه برگزاری طرح نو مدرسین و دوره‌های توانمندسازی ویژه اساتید پیشتاز بوده و ادامه این فرآیند و تکمیل آن می‌تواند ثمرات زیادی داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha