جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت والای مداحی در دین اسلام، گفت: یک مداح هیچ گاه نباید در مداحی‌ها از مسیر و رسالت اصلی خویش خارج شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت‌الاسلام احمدرضایی، صبح امروز در نشست شورای کانون مداحان و شعرای آیینی خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت والای مقام و منصب مداحی، اظهار کرد: اهل‌بیت(ع) نیز برای این جایگاه ارزشمند تعاریف متعددی بیان کرده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه مداحی علی‌رغم شعر و سروده دارای معارف و پیام‌های زیادی است، افزود: امام صادق(ع) می‌فرمایند «خدا را سپاس که در میان مردم، کسانی را قرار داد که به‌سوی ما می‌آیند و بر ما وارد می‌شوند و ما را مدح و مرثیه می‌کنند».

وی با اشاره به اینکه یکی از لازمه‌های کار مداحی اخلاص است، افزود: مدح گری اهل‌بیت(ع) بالاترین مقام و ارزش برای انسان است.

حجت‌الاسلام رضایی با بیان اینکه مداح باید آسیب‌ها را احصا و بر اساس آن پیش رود، خاطرنشان کرد: مداحان ستایشگران نور هستند و دین اسلام را تبیین می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مداحان مروجان و احیاکنندگان دین هستند، بیان کرد: مداحان باید همواره مراقب باشند تا گرفتار خرافات و حاشیه‌ها نشوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه یک مداح هیچ‌گاه نباید در مداحی‌ها از مسیر و رسالت اصلی خویش خارج شود، اظهار کرد: امروزه یکی از جلوه‌های محبت و پیوند مردم ایران اسلامی با اهل‌بیت(ع) برپایی آیین‌های مذهبی، مجالس مداحی و نوحه‌خوانی است.

وی با اشاره به اینکه مداحی هنری مذهبی است، افزود: اگر شعرهای مداحی از محتوای عالی و شیوای ادبی برخوردار باشد، فرهنگ‌ساز خواهد بود.

حجت‌الاسلام رضایی گفت: مداح در فرهنگ شیعه جایگاه والا و مخاطبان زیادی دارد، لذا باید در راستای تبیین دین و فرهنگ‌سازی حرکت کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha