جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ایت الله کعبی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه با تاکید بر این که امروز رابطه صمیمی مرجعیت و ولایت دشمن را عصبانی کرده است، گفت: حوزه صدای اسلام، مکتب اهل بیت(ع) و مردم عدالتخواه در صحنه بوده و خواهد بود و با حاشیه سازی ها از صحنه بیرون نخواهد رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری، امروز در اجلاسیه سراسری اساتید اعزامی حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد با اشاره به مبانی انقلاب اسلامی و مسائل روز گفت: انقلاب اسلامی از جنس انقلاب انبیا بوده و انقلابی بنیادین، ریشه ای، تمدن ساز و مردمی بود که بر اساس چندین مولفه شکل گرفت.

وی، مولفه نخستین آن را آموزه های اسلام ناب محمدی عنوان و تصریح کرد: انقلاب اسلامی برپایه آموزه های مکتب اهل بیت(ع) و بر اساس مبنای نظریه پردازان اسلامی به ملت تبیین می شد که این سبب شد ایدئولوژی انقلاب شکل بگیرد؛ از سوی دیگر حضور رهبری الهی بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی، امام خمینی(ره) به عنوان مرجع تقلید مسلم، اسلام شناس و مدبر در صحنه عمل به عنوان رهبری ملت و امت اسلامی سبب شد تا راه انبیاء الهی در پهنه ایران اسلامی زنده شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه با اشاره به مولفه دیگر پایه گذاری بنیان های انقلاب اسلامی یعنی شبکه عظیم روحانیت، دانشگاهیان، نخبگان و خواصی که در صحنه حاضر شده بودند، ابراز کرد: اینان بر اساس اسلام ناب و رهبری امام راحل(ره) هدایت امت و جامعه را بر عهده گرفته بودند، رهنمودهای امام را به اقصی نقاط ایران می رساندند و مردم را از ظلمت نجات می دادند و این حوزه های علمیه بودند که شبکه عظیمی که پشتوانه نهضت بود را شکل دادند.   

حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی با اشاره به حضور امت در صحنه برای به بار نشستن انقلاب تصریح کرد: امت اسلامی ضمن شناخت اسلام و رهبری انقلاب و تعامل با روحانیون و دانشگاهیان متعهد وارد میدان شدند و به تکلیف الهی خود در مقابله با طاغوت عمل کردند.

وی با اشاره به مولفه پنجم در سیر پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد: صبر و پایمردی و مقاومت ملت ایران در کنار رهبری و تحمل انواع سختی ها و شکنجه ها در راه خداوند مولفه دیگری بود که سبب شد تا میان امت و امامت پیوند عمیق و راسخی برقرار شود و آنچه سبب شد انقلاب شکل بگیرد بدون شک پیوند امت و امامت در عصر غیبت بود.

تعامل امام و امت عامل زنده شدن اسلامی و پویایی حرکت جامعه است

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امام بدون امت در کنج عزلت و در پس پرده غیبت قرار می گیرد، اما تعامل این دو سبب زنده شدن اسلام و پویایی حرکت جامعه می شود، خاطر نشان کرد: اسلام ناب از زلال وحی بر پیامبر نازل و به شکل آیه های قرآن به مردم ابلاغ می شد که یاران پیامبر و مبلغین بزرگی این اسلام را هدایت می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی با بیان این که بدین سبب در آن زمان جهاد کبیر و در سایه آن هجرت رسول الله(ص) به مدینه شکل گرفت که در مدینه پیامبر(ص) توانست دولت اسلامی را برپایه محوریت پایگاه مسجد و برادری اسلامی برقرار کند، بیان کرد: در آن زمان نیز مردم در کنار پیامبر از دولت اسلامی در برابر مشرکین قریش حمایت کردند و سبب شدند اسلام توسعه یابد.

اولین خط انحرافی در تاریخ اسلام و مثلث شوم اشرافیت

وی با بیان این که پس از پیامبر گرامی اسلام(ص) اولین خط انحرافی در تاریخ اسلام از میان عناصر پنجگانه در مسیر ولایت اتفاق افتاد که مردم از مسیر ولایت منحرف شدند و این سبب شد خواص جامعه به جای آنکه از ولایت رهنمود بگیرند، در اندیشه قدرت و ثروت بیافتند، اظهار کرد: در نهایت این حرکت انحرافی مثلث شوم اشرافیت سیاسی، اخلاقی و اقتصادی سبب تغییر رفتار مردم و پایه گذاری اسلام دیگری شد که جز اسلام رسول الله بود و نظام اسلامی از نظام ولایی به نظام پادشاهی معاویه تغییر یافت.

حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی، جدا شدن نخبگان از مسیر اسلام ناب و منحرف شدن خط ولایت را از جمله دلائل این انحراف عنوان و بیان کرد: مردم در این جریان کنار دنیا طلبان از کسانی تبعیت کردند که آسودگی دنیای آنان را تامین می کردند که بدین سبب رهبران الهی از صحنه تاثیرگذاری کنار رفتند و دستگاه بنی امیه دست به ایدئولوژی سازی زد و بنی امیه این را ایجاد کردند.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که انقلاب اسلامی برپایه مولفه های پنجگانه رسول الله(ص) شکل گرفت که این مولفه های اسلام ناب باید امروز نیز استقرار داشته باشد، خاطر نشان کرد: این اسلام ناب به فرمایش امام خمینی(ره) در برابر اسلام آمریکایی بوده که تبیین اسلام ناب محمدی برپایه آموزه های اهل بیت رسالت حوزه های علمیه و حاملان رسالت الهی است.

وی با بیان این که اسلام ناب چندین شاخصه بزرگ داشت، ابراز کرد: اسلام حاکمیت الهی، برای اقامه دین نه اسلام جدایی دین از سیاست بود و با قیام عدالت، معنویت، تقوا، عقلانیت و ایستادگی در برابر دشمنان و اسلام جهاد و مبارزه برقرار شد.  

حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی با بیان این که در صدر اسلام شخصیت های بزرگ اسلامی همچون مالک اشتر، سمیه، یاسر، عمار، ابوذر، سلمان و دیگر شخصیت ها به عنوان یاران صدیق پیامبر(ص) در مقابل دشمنان شدید بودند و موضعگیری داشتند، بیان کرد: حوزویان اصیل که می خواهند تا راه ائمه را دنبال کنند باید اسلام ناب محمدی را معرفی و تبیین کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به اساتید حوزه علمیه خراسان، با بیان این که نگذارید توطئه آنانی که می گویند حوزویان نباید ارتباطی با مسائل جامعه داشته باشند تا قداستشان حفظ شود موثر بیافتد، ابراز کرد: همه شما بدانید که اگر اینگونه اگر عمل کنید از مسیر اسلام ناب و راه ائمه دور می افتید چراکه حوزه های امروز حوزه های ایستادگی برابر دشمنان  نیز هستند.

حوزه های علمیه پایگاه کادرسازی برای هدایت امت

وی با بیان این که حوزه های علمیه پایگاه کادرسازی برای رهبری و هدایت امت در برابر دشمنان قسم خورده هستند که اگر اینگونه نباشد قطعا حوزه های علمیه به انزوا می روند، گفت: اسلام مورد نظر ما اسلام جامع است؛ همه این ها برای این بود تا مردم قیام به عدالت کنند و حوزه ها می توانند قیام به عدالت را سامان دهند.

حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی با بیان این که حوزه انقلابی حوزه ای است که قیام برای خداوند کرده و به رسالت روشنگری و بصیرت افزایی امت برای حضور در صحنه امت اسلامی پایبند است، تصریح کرد: حوزه منزوی حوزه فراگیر نیست و حوزه انقلابی حوزه ای است که صحنه درگیری با دشمن را بشناسد و بداند دشمنان چه می کنند و بر این اساس در صحنه عملیات رسالتشان را ایفا کنند.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که ایستادگی برابر دشمن هزینه دارد و حوزوی انقلابی باید این هزینه را بپردازد، عنوان کرد: تبلیغ دین راستین و اسلام ناب هزینه دارد که این تبلیغ در معنای حقیقی به معنای ایستادگی پای رسالت های الهی و تبلیغ دین و رساندن آن به مردم است که دشمنان انبیا در برابر حوزه های علمیه و مبلغین راستین دین صف آرایی می کنند.

وی با بیان این که پیروان و وارثان انبیا باید حاضر باشند که هزینه بپردازند و در برابر دشمنان انبیا طاغوت ها، مفسدین، مجرمین، مستکبرین و مرفهین که مقابل حوزه ها می ایستند، ایستادگی کنند، ابراز کرد: در انقلاب اسلامی خواص و حوزه ها و دانشگاهیان متعهد در این زمانه رسالت مهمی برای تبیین اسلام ناب و ایستادگی در برابر دشمنان با عنایت به هدایت های رهبری دارند.

دشمنان برابر اسلام ناب صف آرایی کرده اند

حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی ادامه داد: امروز دشمنان اسلام و نظام اسلامی از هر جهت بسیج شدند تا در مقابل اسلام ناب و مکتب اهل بیت(ع) و نظام اسلامی صف آرایی کنند، چراکه می دانند پیشروی این نظام در سطح داخل، منطقه و بین الملل شکست های سنگینی را بر جبهه استکبار تحمیل و بنیاد نظام استکبار را متزلزل می کند که این خطر، آنان را به وحشت انداخته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که زمانی آنان صحنه جنگ نرم به راه انداخته و بنا داشتند فساد اخلاقی را ترویج کنند، بیان کرد: امروز نیز آنان مقاصد خود را از راه جنگ اقتصادی، جنگ روانی و سیاه نمایی همراه با فضای ناامید کردن مردم و منزوی کردن روحانیت دنبال کرده و بنا دارند تا  مردم را از نظام ناب جدا کنند.

هدف دشمنان دامن زدن به کاستی های اقتصادی، اجتماعی است

وی با بیان این که آنان از راه تبلیغات دروغ و خبرسازی های کذب محض تلاش دارند تا مردم ساده جذب شوند، گفت: هدف آنان تحریف سخنان بزرگان نظام، سیاه نمایی و رساندن مردم به درجه یاس و ناامیدی بوده و بنا دارند تا به این نارضایتی ها دامن بزنند که امروز این هدف خود را از راه دامن زدن به کاستی های اقتصادی، اجتماعی دنبال کرده و می خواهند این نارضایتی ها را تبدیل به اعتراض کرده و سپس با تشدید اعتراض ها و تبدیل این اعتراض به ناامنی های گسترده شورش ایجاد کنند.

نفوذ در شبکه اقتصادی کشور

حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی با بیان این که نخستین سنجش آنان حوادث دی ماه ۹۶ بود که به این جمع بندی رسیدند که با سازماندهی و ترفندها می توانند نتیجه بگیرند، گفت: به دنبال همین نگاه دستگاه ترامپ به این نتیجه رسیدند که می توانند اعتراضات را تبدیل به ناامنی های بزرگ کنند تا نظام اسلامی از پای درآورده شود و از این راه با تحمیل تحریم های فلج کننده تصمیم به عملیاتی کردن برنامه های خود گرفتند و با نفوذ در شبکه مالی و اقتصادی کشور وضعیت اقتصادی را دچار تزلزل کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که کل برنامه دشمن متمرکز بر این است تا مردم را از رهبری، مکتب اهل بیت(ع) و روحانیت اصیل جدا کند که سرمایه گذاری های هنگفتی نیز در این زمینه صورت گرفته بیان کرد: هدف امروز عملیاتی دشمنان، ایجاد اوضاع نابسامان اقتصادی است که درصد کمی از آن حاصل برنامه های دشمن و درصد عظیمی از آن نیز نتیجه بی تدبیری دولتمردان است و به فرمایش رهبر معظم انقلاب در بازار ارز و سکه خطای بزرگی اتفاق افتاده است.

وی با بیان این که بی اعتبار کردن پول ایران و کاستن قدرت خرید مردم و نابسامانی بازار همه اینان بستر نارضایتی ایجاد کرده که دشمنان نیز از این بستر سوء استفاده کردند، خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب چندین تدبیر اتخاذ کردند از جمله آنکه شورای هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه تشکیل دادند و از هر قوه چندین نفر عضو شورای هماهنگی شدند که این شورا باید تقویت تولید و اشتغال، سرمایه گذاری و مبارزه با گرانی و تورم و رکود داشته و بتواند بازار را کنترل کند و بسته های اقتصادی بدهند.

مشکلات اقتصادی ریشه در سوء تدبیر دارد/ ضرورت مدیریت بازار ارز و سکه

حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی با اشاره به ضرورت اصلاح نظام بانکی ادامه داد: ایجاد انضباط مالی و مدیریت بازار ارز و سکه، رسیدگی ویژه به محرومین و مستضعفین و مبارزه با فقر مطلق از جمله دستورات مقام معظم رهبری بودند و در جلسه احضار مسئولین تذکرات قاطع و مهمی را به دولتمردان دادند و برخی از این تذکرات رهبری نیز منتشر شد آن طور که فرمودند که مشکلات معیشتی امروز کاملا ملموس و قابل احساس و درک است و تاکید کردند که مشکلات اقتصادی ریشه در سوء تدبیر دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان این که دستور العمل مقام معظم رهبری مبارزه با مفسد و دادن اختیارات ویژه به قوه قضاییه است، بیان کرد: با مفسدین باید قاطعانه برخورد شود و بازوی این برخورد نیز قوه قضائیه است؛  در این زمینه سرعت لازم است، اما سرعت جز هیاهو و جنجال بوده و قوه قضائیه ساز و کار خاص خود را دارد و دستگاه های نظارتی نیز باید تقویت شوند.

وی با بیان این که رهبری نسبت به مشکلات مردم آگاهند و اشراف کامل بر همه مسائل دارند و از کانال های مردمی، نخبگانی، حوزوی و دانشگاهی اطلاعات خدمت ایشان می رسد، عنوان کرد: بنای رهبری برای اقدام درچارچوب قانون است که اگر قانون نباشد سنگ روی سنگ بنا نمی شود و عدالت نیز باید در چارچوب قانون باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی با بیان این که مسئولین کشور مسئولیت نابسامانی ها را باید بر عهده بگیرند نه اینکه خود آنان مسئول این نابسامانی ها هستند و در نقش اپوزوسیون فرافکنی کرده و مسئولیت این وقایع را بر عهده دیگران می اندازند، اظهار کرد: دستگاه های ناظر باید ورود کرده و تذکر دهند؛ به تبع آن نیز قوه مقننه منتخب مردمند و نظارت سیاسی دارند.

ضرورت نظارت دقیق و اصولی بر حسن اجرای سیاست های نظام

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که رهبری در حکم جدید به مجمع تشخیص مصلحت نظام نظارت بر حسن اجرای سیاست های نظام را بر هیئتی در این زمینه سپرده اند که اگر قوه مجریه منحرف شد باید بر آن نظارت صورت بگیرد، گفت:  رهبری از مجلس خبرگان خواستند که هیات اندیشه ورز تشکیل داده و مسیر پیشرفت انقلاب را بررسی کند که اگر خلل در مسیر اجری عملکرد قوا دیدند، از قوای سه گانه مطالبه انقلابی گری داشته باشند.

بن بست در مدیریت بهینه کشور و حل مشکلات مردم وجود ندارد

وی با بیان این که اجلاس آینده خبرگان با موضوع پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری از سران سه قوه در اصلاح اوضاع اقتصادی و حل مشکلات معیشتی مردم بناست برگزار شود که در این جلسه از هر سه قوه دعوت به مجلس خبرگان شده است تا به سوالات پاسخ دهند، بیان کرد: قطعا در کشور فرایند و سیستمی وجود دارد که با اطمینان می گویم مساله ای در کشور نیست که قابل حل نباشد و بن بست در مدیریت بهینه کشور و حل مشکلات و معضلات مردم وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی با بیان این که جریان های غربگرا، انحرافی و نفوذی باید معرفی شوند چراکه برخی نقش اپوزوسیون را بازی می کنند، اما داخل نظامند، خاطر نشان کرد: محور وحدت و انسجام نیروهای نظام و انقلاب خط امام و رهنمود های رهبری است؛ رهبری نیز تذکر جدی به مسئولان در استیفای حقوق ملت داده اند که مطالبات ایشان باید به جد پیگیری شود.

حضور روحانیت انقلابی در پرچمداری مطالبات اقتصادی، به حق است

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان این که دشمنان امروز طمع به حوزه های علمیه دارند و می خواهند مردم از حوزه ها جدا شوند، اظهار کرد: دشمنان تلاش دارند جریانی به حوزه ها نفوذ کند و از مرجعیت و ولایت واهمه دارند، چراکه روحانیون همواره پرچمدار مطالبات مردم بودند و حضور روحانیت انقلابی در پرچمداری مطالبات اقتصادی به حق است.

جریان فیضیه، توطئه نفوذی های دشمن بود/ دشمنان می خواهند به جریان مرجعیت صدمه بزنند

وی با بیان این که در فیضیه جلسه با شکوهی از طلاب برگزار شد، اما متاسفانه پلاکاردهایی حمل می شود که همه جلسه تحت الشعاع قرار گرفته که کار نفوذی های دشمنان بود و با واسطه به این مجلس رسید، گفت: آن پلاکارد چند دقیقه در فیضیه بود و عکس آن را گرفتند و سناریو سازی کردند؛ عکسی را فتوشاپ کردند تا مراجع و بزرگان حوزه علیه سپاه نیز موضع بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی با بیان این که آنان تلاش می کنند تحت عنوان انقلابی گری نفوذ کرده و به حوزه انقلابی صدمه زده و به جریان مرجعیت ضربه بزنند که همه شما باید به هوش باشید، تصریح کرد: امروز رابطه مرجعیت و حوزه انقلابی رابطه حسنه است، نظام و حوزه باید باهم مرتبط شوند و محصولات حوزه در چرخه نظام سازی و برنامه های جامع نظام قرار بگیرد.

حوزه های علمیه با حاشیه سازی از صحنه بیرون نمی روند

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که حوزه پاسخگوی مسائل دین مردم در عرصه های گوناگون نیز هست، افزود: حوزه صدای اسلام و مکتب اهل بیت(ع) و مردم عدالتخواه در صحنه بوده و خواهد بود و با این حاشیه سازی ها از صحنه بیرون نخواهد رفت؛ امروز رابطه صمیمی مرجعیت و ولایت دشمن را عصبانی کرده و دشمن می خواهد در حوزه های اصیل شیعی کسی نباشد که رسالت شماست تا ضمن شناخت دشمن با او مقابله و در برابر او ایستادگی کنید.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha