جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نشست خبری سخنگوی مجلس خبرگان رهبری

حوزه/ عضو هیئت رئیسه و سخنگوی مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران، با تشریح جزئیات برنامه های پنجمین اجلاس خبرگان، ۱۳ شهریور را زمان افتتاح اجلاس در تهران اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، آیت الله سیداحمد خاتمی، سخنگوی مجلس خبرگان رهبری در نشست خبری که صبح امروز در محل دبیرخانه مجلس خبرگان برگزار شد، اظهار داشت: بررسی میزان تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در بهبود اوضاع اقتصادی کشور و حل مشکلات معیشتی مردم، دستور پنجمین اجلاسیه خبرگان رهبری خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: افتتاحیه پنجمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری، روز سه شنبه ۱۳ شهریور ماه از ساعت 8:30 برگزار می شود.

سخنگوی مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: دستور پنجمین اجلاسیه خبرگان به تربیت عبارت است از؛ نطق رئیس محترم مجلس خبرگان رهبری، نطق های قبل از دستور به مدت ۱۵ دقیقه و سخنرانی شخصیت مدعو خواهد بود و در کنار اینها بررسی رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم دیگر دستور مجلس خبرگان است.

آیت الله خاتمی ادامه داد: از روسای سه قوه برای حضور در مجلس خبرگان رهبری دعوت کرده ایم تا از کارهایی که در راستای حل مشکلات مردم انجام داده اند، گزارشی به نمایندگان مردم ارائه نمایند.

وی افزود: البته رئیس جمهور محترم برای حضور عذر آورده اند، اما معتقدیم حضور رئیس جمهور در مجلس خبرگان رهبری یک فرصت است تا بیایند و دغدغه های اعضای مجلس خبرگان را بشنوند و اگر احیانا عذری دارند برطرف نموده و در اجلاس حضور یابند.

سخنگوی مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره راهکار عملی برای مکلف کردن سران قوا جهت تحقق مطالبات مقام معظم رهبری و مردم، گفت: مجلس خبرگان رهبری دو وظیفه قانونی و ذاتی دارند که عبارت است از یک: انتخاب رهبر دو: مراقبت از شرایط رهبری که آیا رهبری همچنان شرایط را دارد یا خیر.

وی افزود: مقام معظم رهبری علاوه بر این دو وظیفه، از مجلس خبرگان رهبری انتظاری فراتر دارند و ایشان مطالبه گری را از جمله وظایف خبرگان برشمردند. درست است که مجلس خبرگان راه کار قانونی برای الزام سه قوه ندارد، اما می تواند زمینه ساز برطرف کردن این مشکلات باشد؛ زیرا اعضای مجلس خبرگان نماینده مردم هستند و می توانند با گفتمان سازی مطالبات مردم را به طور جدی با مسئولان مطرح و پیگیری نمایند.

 آیت الله خاتمی در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره طرح سوال از رئیس جمهور، افزود: مطلبی که در این باره عرض می کنم موضع شخصی اینجانب بوده و از جایگاه سخنگوی مجلس خبرگان رهبری نیست. درباره طرح سوال نمایندگان مجلس از رئیس جمهور محترم، انتظار می رود نمایندگان محترم مجلس با متانت، منطق و با مستند صحبت کنند و رئیس جمهور محترم نیز بدون آن که عصبانی شود جواب منطقی به سؤالات نمایندگان بدهد.

وی افزود: باید باور کنیم همه سوار یک کشتی هستیم و همه قوا ارکان نظام اسلامی هستند. امیدوارم است سؤال از رئیس جمهور نمایشی از دموکراسی اسلامی باشد.

آیت الله خاتمی در پایان با اشاره به حاشیه های به وجود آمده در تجمع فیضیه قم، اظهار داشت: حوزه های علمیه طی قرن ها با زعامت مراجع اداره شده و امروز هم با زعامت مراجع و علما اداره می شود؛ اما درباره تجمع فیضیه موضع ما همان موضع مراجع عظام تقلید است و ای کاش این تجمع که برای پیگیری وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی مردم برگزار شده بود، گرفتار مسائل حاشیه ای نمی شد. 313/42

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha