پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دعای عرفه

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: دعا کلید دست یافتن به گنجینه های عرش اعلی است، چرا که گاهی شرایطی پیش می آید که دعا کردن عین استجابت است، مانند دعای روز عرفه که بسیار تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی در جمع مردم شهرستان تاکستان، در مراسم دعای روح بخش عرفه  که در مسجد حجتی این شهر برگز ار شد گفت: امام حسین(ع) در ابتدای این دعا شکر خدا را بجا می‌آورند و می‌گویند: خدایا شکرت که به من چشم داده ای، که توسط این بخش از بدنم می‌توانم بهره‌های زیادی ببرم و گوش داده ای که ویژگی‌های بسیاری دارد.

امام جمعه شهرستان تاکستان بیان کرد: وقتی به دعای عرفه و مضامینی که در آن نهفته است نگاه می کنیم متوجه می‌شویم که این دعا صرفا یک ارتباط معمولی با خدا نسیت، بلکه مطالب ارزشمندی است که حضرت بسیار زیبا به آنها پرداخته است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: دعای عرفه، و دعاهای حضرت در هنگام درگیری با دشمنان اسلام بهترین یادگارهایی است که اکنون در دست هستند تا بتوان از طریق آنان راه صحیح بندگی کردن را آموخت و به سوی حق گام برداشت.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین بیان کرد: مقدمه دعای عرفه شناخت خلقت ظاهر انسان و ما بقی دعا مربوط به عقل، روح، دنیا، آخرت، دین و اخلاق انسان است و با توجه به مقدمه دعا و دنباله آن مقدمه، باید گفت دعای عرفه یکی‌ از معجزات فکری امام حسین(ع) است.

استاد حوزه علمیه قزوین بیان کرد: دعای عرفه یک دوره کامل توحیدشناسی است و یکی از مهم‌ترین مناسبتها در ماه ذی‌الحجه روز عرفه است که روز بسیار بزرگ و زمان عفو عمومی است و خدا با اندک بهانهای گناهان بندگان خویش را میبخشد، کمااینکه قرائت دعای عرفه مهم‌ترین اعمال مستحبی روز عرفه است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: دعا کلید دست یافتن به گنجینه های عرش اعلی است، چرا که گاهی شرایطی پیش می آید که دعا کردن عین استجابت است. مانند دعای روز عرفه که بسیار تاثیرگذار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha