جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسن نظری شاهرودی

حوزه/ معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مهم ترین وظایف کنونی دولتمردان، ایجاد اشتغال پایدار و ثبات در بازار است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن نظری شاهرودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن گرامیداشت هفته دولت، ابراز داشت: این ایام یادآور مجاهدت ها و خدمات ماندگار شهدای بزرگواری چون شهیدان رجایی و باهنر است که حقیقتاً مخلصانه و دلسوزانه برای انقلاب و نظام و مردم خدمت کردند و امروز الگویی برای همه دولتمردان جامعه اسلامی به شمار می روند.

وی با اشاره به مشکلات جدی مردم در عرصه اقتصاد و معیشت، گفت: امروز باید بیشترین تمرکز دولت بر حل مشکلات اقتصادی به خصوص بحث اشتغالزایی و همچنین اصلاح سیاست های ارزی و مالی باشد تا قیمت ها کنترل شده و شاهد افزایش بی رویه تورم در کشور نباشیم.

رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ادامه داد: به همین منظور دولت باید دو هدف را به طور همزمان دنبال کند؛ نخست ایجاد اشتغال پایدار است آن هم در شرایط حساس فعلی که فشار آمریکا بر روی تحریم نفتی بیش از پیش است و دوم این که با تثبیت شرایط تولید و عرضه کالا، جلوی نوسانات قیمت ها را بگیرد تا مردم در خرید مایحتاج خود بیش از این دچار مشکل نشوند.

وی همچنین افزود: در این شرایط باید با حمایت از تولید، کاری کرد که میزان تولیدو عرضه کالا در داخل دچار مشکل نشود تا افزایش قیمت ها به طور نسبی متوقف شود؛ البته این موضوع دو طرفه است به این معنا که اگر به ثبات نسبی قیمت ها نرسیم تولید و اشتغال در کشور مشکل پیدا می کند.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha