پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تشیع انگلیسی

حوزه/ دبیرعلمی همایش تشیع لندنی گفت: دشمنان در حال حاضر به نام اسلام و در پوشش اسلام با اسلام مقابله می‌ کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، میکائیل جمال‌ پور دبیرعلمی همایش تشیع انگلیسی، ظهر امروز در دومین همایش بررسی پیامدهای نظری و عملی تشیع انگلیسی در مصلای امام خمینی(ره) با اشاره به هدف اصلی این همایش تاکید کرد: پرداخت عالمانه به جریان تشیع انگلیسی هدف اصلی این همایش است، در اولین دوره این همایش، خروجی موثر در رابطه با مقالات داشتیم و در دومین دوره نیز همایش یک روزه شد و این جلسه در ۱۱ شهرستان‌ برپا می شود.

وی افزود: این دوره از همایش با مشارکت دانشگاه‌ های استان، معاونت فرهنگی سپاه عاشورا، هیئات مذهبی، سازمان تبلیغات اسلامی و بسیج طلاب و همکاری ۱۰۰ شخصیت از بزرگان استان برگزار می‌ شود.

جمال پور در ادامه اظهار کرد: در ۲۰۰ سال گذشته خطه آذربایجان در مواجهه با سه جریان اساسی قرار گرفته و تا به امروز خوش درخشیده است.

وی الحاد، تحریف و انحراف را سه جریان اصلی در این خطه بزرگ کشور برشمرد و گفت: افرادی مانند تالهوت و آخوندزاده در مشروطیت حاضر شده و جریاناتی اتفاق افتاد، ولی مردم تبریز در برابر همه این موضوعات عالمانه ایستاد.

دبیر علمی همایش بررسی پیامدهای نظری و عملی تشیع انگلیسی با اشاره به ایجاد فرقه‌ های دموکرات و پیشه‌ وری در تبریز، خاطرنشان کرد: امروز فقط از این جریانات فقط در لابه‌ لای کتاب‌ ها اسمی مانده که همگی زیر سایه آگاهی و بصیرت مردم بود.

دبیر علمی همایش بررسی پیامدهای نظری و عملی تشیع انگلیسی بر ضرورت برخورد جدی و آگاهانه با این جریانات تاکید و ابراز امیدواری کرد: هر چه سریع ‌تر پرونده این جریانات از طریق آگاهی و برپایی همایش‌ های موثر بسته شود و کلید این اقدام بزرگ از تبریز باشد.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی مختص به یک روز نیست، اذعان داشت: با برگزاری چنین همایش هایی، افکار پژوهشگران مشغول به این موضوع شده که امید می رود با حساس‌ سازی این موضوع در جامعه، نیات پشت پرده آن برای اقشار مختلف جامعه روشن شود.

جمال‌ پور در پایان بر ضرورت بیداری عمومی تاکید کرد و گفت: طبق تاکیدات رهبر معظم رهبری دشمنان در حال حاضر به نام اسلام و در پوشش اسلام با اسلام مقابله می ‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha