شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سیدمفید حسینی کوهساری

حوزه/ مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه گفت: امروز ده ها دانشگاه و مرکز علمی در دنیا وجود دارد که از ما می خواهند که به آنها استاد بدهیم، لذا باید گفت آنچه که روزی آرزوی علمای اسلام بود، اکنون محقق شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری در مراسم سال تحصیلی جدید طلاب مدرسه سفیران هدایت خاتم الانبیاء(ص) سنندج، با اشاره به اینکه امروز عصر ارتباطات است، اظهار داشت: امروز در کمترین زمان ممکن می توانیم اطلاعات خود را به سراسر جهان منتقل کنیم که این امر به عصر انفجار اطلاعات معروف شده است.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه امروز دنیای بشری بازگشتی به دین دارد، گفت: تمام کشورهای دنیا حتی کشورهای سکولاریسم، برای اینکه در جامعه محبوب باشند و یا اینکه رای بیاورند، از دریچه دین با مردم روبرو می شوند و سخن می گویند.

مدیرعامل خبرگزاری رسمی حوزه در ادامه به برخی از وظایف طلاب اشاره کرد و افزود: ورود شما باید به کارها صادقانه و از روی اخلاص باشد، لذا از خداوند متعال بخواهید ورودتان صادقانه و الهی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری عنوان کرد: بسیار پسندیده است که نگاه ما به مقوله تبلیغ دینی، نگاهی معنوی باشد نه مادی، بلکه باید کارمان برای رضای خدا و هدایت جامعه باشد.

وی تصریح کرد: طلاب از همان آغاز سال تحصیلی بین خود و خدایشان قصد و نیت کنند تا در امر تحصیل موفق باشند.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه با اشاره به اهمیت مطالعه برای طلاب، گفت: امروز مقام معظم رهبری با وجود این همه مشغله کاری و فکری هرگز مطالعه را کنار نمی گذارند و این امر به بخشی از برنامه روزانه معظم له تبدیل شده است.

مدیرعامل خبرگزاری رسمی حوزه با اشاره به اینکه کار مبلغ، بسیار مهم و کاربردی است، اظهار کرد: امروز در فضای مجازی و اینترنت شاهد شبهات بسیاری هستیم و دنیای غرب در حال دامن زدن به این امر است، لذا باید فکر شما فراتر از ایران باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 260 شبکه فارسی زبان در جهان فعال هستند و به راحتی در دسترس مردم ایران قرار دارند و این بدان معناست که دنیای غرب و استکبار برای نظام مقدس جمهوری اسلامی نقشه ها و توطئه ها دارد، ولی به حمد خداوند با وجود تمام تلاشی که دارند، تاکنون در این زمینه ناکام بوده اند.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه با تاکید بر این که طلبه ای که امروز می خواهد یک مبلغ کارآمد باشد باید در چند جهت و بعد خود را تقویت نماید، افزود: یک مبلغ باید در زمینه های علمی، گرایشی و عملی خود را تقویت نماید و این موارد را در امور تبلیغی مد نظر داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری عنوان کرد: در بعد علمی باید با مطالعه بسیار یعنی مطالعه کتب غیردرسی، خودمان را مسلح کنیم، البته متاسفانه فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در ایران ضعیف است، لذا در کار تبلیغی طلاب باید این مهم را تبلیغ و نهادینه سازی کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه رمز موفقیت شهید مطهری، مطالعه و تفکر بسیار بود، عنوان کرد: طلبه ای که می خواهد در کارهایش موفق باشد، باید کتاب های شهید مطهری را به خوبی مطالعه نماید، زیرا با با مطالعه آثار این دانشمند ارزنده جهان اسلام می تواند به شبهات دینی به خوبی پاسخ دهد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری با تاکید بر ضرروت برنامه ریزی طلاب در امور درسی خود، عنوان کرد: در عصر کنونی ما با بسیاری از شبهات دینی و فکری روبرو هستیم که یکی از آنها جبهه الحادی است، دیگری جبهه ادیان غیرتوحیدی می باشد و حتی در بین ادیان توحیدی همانند دین یهود و مسیح هم با این مسئله روبرو هستیم.

وی تصریح کرد: در درون خود اسلام هم با این مشکل روبرو هستیم که به شکل افکار متحجر و تکفیری خود را نشان می دهند.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه در ادامه با بیان این که بعد دیگری که مبلغ دینی باید آن را تقویت نماید، کار کردن روی تقوا و هوای نفس خویش است، گفت: امروز جامعه و مردم قبل از علم و دانش از ما توقع تقوا و ورع را دارند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری تصریح کرد: باید بتوانیم که دیدگاه جامعه نسبت به روحانیت را تغییر دهیم که این کار نیازمند داشتن تقوا و ایمان است.

مدیرعامل خبرگزاری رسمی حوزه در ادامه سخنان خود گفت: امروز چه بخواهیم چه نخواهیم ابعاد عملی انقلاب اسلامی ما در جهان در حال منتشر شدن است، لذا باید در کارهایمان به صورت مجاهدانه عمل کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری اضافه کرد: یکی دیگر از ابعادی که طلاب باید آن را مورد توجه خود قرار دهند، مسئله ورزش و تندرستی است، لذا مقوله ورزش باید جزو برنامه های روزانه طلاب باشد.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه یادآور شد: امروز طلبه باید میراث دار تاریخ حوزه های علمیه باشد و بداند که قبل از وی علما و روحانیون پیشین چقدر تلاش کردند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری عنوان کرد: امروز ده ها دانشگاه و مرکز علمی در دنیا وجود دارد که از ما می خواهند که به آنها استاد بدهیم، لذا باید گفت آنچه که روزی آرزوی علمای اسلام بود، اکنون محقق شده است.

مدیرعامل خبرگزاری رسمی حوزه گفت: امروز کسی که برای انقلاب زحمت می کشد در ثواب علما و شهدا شریک است و باید گفت که ما می توانیم زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha