شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری در جمع اساتید و طلاب بیجار، تمدن سازی را رسالت مهم امروز حوزه و روحانیت شیعه دانست و تصریح کرد: اگر درست عمل کنیم آینده ما یک تمدن فاخر اسلامی است و می توانیم در سرنوشت تمام انسان ها دخیل باشیم و حتی سرنوشت آیندگان را نیز رقم بزنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین سید مفید حسینی کوهساری، در مراسم سال تحصیلی جدید طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان قروه، در جمع طلاب و اساتید با اشاره به این که در دهه منصوب به امامت و ولایت قرار داریم، گفت: مفهوم امامت یک نظریه فاخر سیاسی است و اگر این مضامین نباشد، بی شک دین ما دین کاملی نیست.

مدیر عامل خبرگزاری رسمی حوزه در ادامه با تاکید بر اینکه مسلمانی ما باید یک مسلمانی متمایز باشد، بیان داشت: ما میراث دار یک مکتب غنی و غدیر هستیم و باید قدر آن را به خوبی بدانیم و با داشتن این همه گنجیه ها باید حوزه های پرباری داشته باشیم، لذا باید گفت که پسندیده نیست که یک طلبه امام صادق(ع) با صحیفه این امام همام مانوس نباشد.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه کشور با بیان این که در سوره سجده آمده است که بجا آوردن نماز شب از نشانه های ایمان و در همین سوره می خوانیم که اگر این نماز شب را نخوانیم مومن نیستیم، افزود: طلبه امام زمان (عج) اهل شک و تنبلی نیست و اگر اراده او ضعیف است، باید آن را رفع نماید.

وی در ادامه سخنان خود به تحولات دین در عرصه بین المللی اشاره کرد و گفت: دو انقلاب در عرصه بین المللی در دو قرن اخیر در جهان رخ داد که سرمنشا تحولات بسیاری در دنیا شد. یکی از این انقلاب ها، انقلاب کبیر فرانسه بود که نظام غرب را ایجاد کرد و امروزه آن را با عنوان لیبرال دموکراسی می شناسیم. انقلاب دیگر، انقلاب اکتبر روسیه بود که خروجی آن، ایجاد نظام مارکسیسم بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری با اشاره به اینکه در لابه لای این دو انقلاب ایسم های بسیاری در جهان پدیدار شد، خاطرنشان کرد: شما طلاب باید با نظام های سیاسی و فکری غرب و شرق و همچنین با ایسم های مختلف که در دنیا به وجود آمده، به خوبی آشنا باشید.

مدیرعامل خبرگزاری رسمی حوزه تصریح کرد: البته برخی به جریان سومی نیز معتقد هستند که به عنوان نظام های ناسیونالیسم یا ملی گرا شناخته می شوند، ولی بازهم این نظام ها چه بخواهیم چه نخواهیم از یکی از دو نظام غرب یا شرق تاثیر می پذیرند.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه ادامه داد: با وجود این که جریان سیاسی و فکری در جهان غرب اختلافاتی با هم دارند، ولی دارای 2 نقطه مشترک هستند. اولین وجه اشتراک این دو جریان آن است که اعتقاد دارند دین دیگر قدرت ندارد و نمی تواند در زندگی بشر تحول آفرین باشد.

این کارشناس برجسته بین الملل به وجه اشتراک دیگر این دو قطب اشاره کرد و افزود: وجه دیگر اشتراک آنها این است که معتقدند دین افیون توده هاست و دین ساخته و پرداخته ذهن بشر است. البته در نظام غرب یا همان لیبرالیسم انکار دین وجود ندارد، ولی معتقدند که دین مسئله ای فردی است و نباید دین در امور اجتماعی، سیاسی و... دخالت داشته باشد.

مدیر عامل خبرگزاری رسمی حوزه با اشاره به اینکه تفکرهای فوق، جهان اسلام را جهان سوم و عقب افتاده قلمداد می کنند، بیان داشت: دو بلوک شرق و غرب به دنبال غارت جهان اسلام هستند و این یکی دیگر از اشتراکات این دو بلوک است. با وجود اینها باید گفت جهان غرب که در ظاهر از قدرت و اقتصاد قدرتمندی برخوردار است، در داخل دارای مشکلات عمیقی است که در حال افول این نظام هاست.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه پیروزی انقلاب اسلامی جانی دوباره به دین و معنویت در جهان بخشید، گفت: امروز بلوک غرب به ویژه آمریکا دیگر هیمنه سابق خود را ندارند و اسلام در جهان در حال گسترش است. رهبر معظم انقلاب فرمودند «ما در یک پیچ تاریخی مهم قرار داریم»، منظور معظم له در این کلام تنها کشور ایران نیست، بلکه تمام جهان بشریت می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری در تکمیل سخنان خود ادامه داد: امام خامنه ای همچنین می فرمایند که توازن تمدن ها در حال تغییر و عوض شدن است، همان طوری که امام خمینی (ره) توانست یک حاکمیت اسلامی را در جهان تشکیل دهند.

مسئول مرکز ارتباطات و امور بین الملل با بیان این که یکی از فاجعه هایی که در جهان اسلام به وقوع پیوست، ایجاد کشور جعلی اسرائیل در قلب جهان اسلام و در اولین قبله گاه مسلمین بود، گفت: طلاب نباید امروز تنها فکرشان در حول محور مسجد باشد، بلکه باید دیدگاه بین المللی داشته باشند.

مدیر عامل خبرگزاری رسمی حوزه اظهار کرد: ما در آستانه یک اتفاق بزرگ هستیم و آن این است که می توانیم تمدن ساز باشیم، آینده در دستان شماست، لذا اگر درست عمل کنیم آینده ما یک تمدن فاخر اسلامی است و می توانیم در سرنوشت تمام انسانها دخیل باشیم و حتی سرنوشت آیندگان را نیز رقم بزنیم.

وی  ادامه داد: طلاب وظایف مهمی بر عهده دارند و یکی از آنها این است که در بحث تمدن اسلامی به صورت جامع مطالعه و قرائت اسلامی از تمدن داشته باشند، لذا این امر وظیفه طلاب و روحانیون را نسبت به ادوار گذشته بسیار پیچیده تر ساخته است.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه طلاب باید بسیار جدی درس بخوانند، گفت: طلاب باید کتاب های شهید مطهری را حتما مطالعه نمایند، زیرا با خواندن کتب این دانشمند بزرگ می توانند جوابگوی شبهات دینی باشند. همچنین طلبه ها باید فرمایشات و سیره امام راحل و مقام معظم رهبری را نیز مطالعه نمایند و همانند یک متن درسی آن را تفسیر کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه طلاب حداقل در روز 2 ساعت مطالعه غیردرسی داشته باشند، بیان داشت: هزاران شهید خون خود را فدای این نظام و انقلاب کرده اند و اکنون ما در این نقطه از تاریخ قرار داریم که رسیدن به آرزوها خیلی مشکل نیست، لذا همتتان را بلند کنید و اهل جدیت و مطالعه باشید.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha