جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی لازمه اقتدار کشور در برابر دشمنان را علم دانست و بر ضرورت ارتقای آموزه‌ های علمی، دینی توسط مجاهدان این عرصه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت ‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌ هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، ظهر امروز در بزرگداشت هشتمین سده آموزش عالی در تبریز و هفتادمین سال تاسیس دانشگاه تبریز در تالار وحدت ابراز داشت: دانشگاه تبریز جزو دانشگاه‌ های تاثیرگذار دنیاست که این رتبه از طریق مرکز اعتبارسنجی رویترز است.

 وی با بیان اینکه دانشگاه تبریز جزو ۱۰ دانشگاه‌ برتر کشور است، گفت: در سال‌ های اخیر برخی اساتید این دانشگاه به عنوان چهره‌ های ماندگار معرفی شدند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به اینکه سبقه دانشگاه در تبریز به ۷۰۰ سال پیش و دوره مغولان بر می ‌گردد، تصریح کرد: در آن زمان ربع رشیدی مجتمع بزرگی علمی و آموزشی را تاسیس کرد که متاسفانه در حال حاضر اثری از آن دانشگاه به آن شکل وجود ندارد و امیدواریم هر چه سریع ‌تر این دانشگاه احیا شود.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: از همان دوران گذشته بیمارستان و مجتمع پزشکی از اهمیت زیادی داشت و این مجتمع به همین دلیل شهرت و اعتبار جهانی داشت.

نماینده ولی ‌فقیه در آذربایجان ‌شرقی با بیان اینکه یکسال پس از خاتمه جنگ جهانی دوم احداث دانشگاه پزشکی در تبریز مطرح شد، گفت: گشایش دانشگاه به عنوان واقعه منحصر به فرد و بزرگ در تاریخ معاصر تبریز قلمداد می‌ شد.

وی همچنین با اشاره به تربیت شخصیت های بزرگ در دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: دانشگاه تبریز در طول حیات خود افتخارات زیادی از جمله تربیت شخصیت ‌های بزرگ که نقش موثر در دفاع از کشور داشت که یکی از آن شخصیت‌ ها، آقای سید رحیم صفوی است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: تربیت شهدایی مانند باکری، تجلایی، کسایی، سردار آل‌ اسحاق، آقای چیت‌ چیان، سردار اعلایی، امیر دریابان شمخانی و ... از افتخارات دیگر دانشگاه تبریز است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه تبریز علاوه بر دستاوردهای علمی در زمینه زیست ‌محیطی توفیقاتی داشته است، گفت: دانشگاه تبریز از پژوهشگران زیادی در ترویج فرهنگ زیست محیطی بهره گرفته است.

نماینده ولی ‌فقیه در آذربایجان‌ شرقی با اشاره به کسب رتبه دوم دانشگاه‌ های جامع کشور توسط دانشگاه تبریز تصریح کرد: در طول گذشت ۷۰ سال تاسیس، این دانشگاه از وجود افراد زیادی از جمله پروفسور هشترودی بهره‌ مند شده است.

وی تاکید کرد: دانشگاه تبریز نماد علم و فرهنگ بوده و افتخاری برای مردمی است که از گذشته به تفکر ارزش قائل شده و خردورزی از جمله ویژگی‌ های مردم تبریز است.

امام جمعه تبریز تعهد، عرق ملی، ولایت ‌مداری را جزو ویژگی‌ های بارز اساتید دانشگاه تبریز برشمرد و گفت: طبق فرموده مقام معظم رهبری انتظار می ‌رود اساتید و دانشجویان در مسیر اعتلای جایگاه کشور بیش از گذشته گام بردارد.

وی در بخش پایانی با بیان اینکه دشمن تلاش کرده با تحریم‌ های ظالمانه مردم ایران را از حقوق خود محروم کند، تاکید کرد: وظیفه اساتید و دانشگاه در این عرصه پررنگ می ‌شود، لازمه اقتدار کشور در برابر دشمنان علم بوده و باید آموزه‌ های علمی دینی توسط مجاهدان این عرصه ارتقا یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha