پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 459951
۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱
ماه محرم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از هیئات عزاداری خواست از روحانیون و استادان و کارشناسان مذهبی برای آموزش و تبیین آموزه های دینی و قرآنی استفاده در ایام محرم استفاده کنند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، ظهر امروز در آستانه ماه محرم در همایش هیات های «شاه حسین گویان» تبریز بر محوریت مساجد در برنامه های عزاداری هیئات مذهبی تاکید کرد و گفت: حضور در مساجد و توجه به این سنگرهای انقلاب از اهمیت بالایی برخوردار است و محل شروع عزاداری های حسینی در ماه محرم را مساجد قرار دهید.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت توجه به فرهنگ و آداب دینی در عزاداری ها تصریح کرد: شایسته است در هیات های حسینی از روحانیون و استادان و کارشناسان مذهبی برای آموزش و تبیین آموزه های دینی و قرآنی استفاده شود.

وی همچنین مشکلات معیشتی و اقتصادی را از دغدغه های مردم برشمرد و گفت: این مشکلات را همه ما در کوچه و بازار و زندگی روزمره خود لمس می کنیم اما نباید این مشکلات باعث شود خللی در تکریم و تعظیم شعائر دینی به وجود آید.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به اهمیت حرکت های معنوی برای تبلیغ دین اسلام ابراز داشت: عزاداری برای امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان باید با آگاهی و بصیرت و در نهایت سادگی و بدون تجمل برگزار شود.

وی افزود: تکریم و آیین های محرم، پیام حریت نهضت عاشورا، تعظیم شعائر دینی و کمک به دین و تبلیغ دین الهی است و به برکت حاکمیت انقلاب اسلامی، ایام محرم الحرام، به صورت خودجوش کوچه پس کوچه های شهر طنین نوای یاحسین و یا ابالفضل(ع) به خود می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: حضور عزاداران سید و سالار شهیدان در خیابان های شهر، آرمان نهضت خونین کربلا را در یاد ایام زنده نگه داشته و این حرکت عظیم، بدون هیچ تبلیغی از سوی دل های آگاه و عاشقان اهل بیت، سیره امام حسین(ع) و پیام مقابله با ظلم را در جامعه تبیین می کند.

امام جمعه تبریز نسبت به تلاش شبکه های ماهواره ای برای انحراف عزاداری محرم هشدار داد و عنوان کرد: شبکه های ماهواره ای متعدد و شبکه های اجتماعی گسترده با هزینه های بسیاری می خواهند با عنوان عزاداری برای امام حسین(ع) حرکت های خود جوش مردمی در ایام محرم را وارونه جلوه داده و با واردن کردن برخی آسیب ها، آن را به انحراف بکشند.

وی ادامه داد: قمه زنی یکی از کارهایی است که تشیع انگلیسی با ترویج آن تلاش می کند شیعیان پیرو اهل بیت(ع) را خشونت طلب معرفی کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به اینکه امروز دشمن با نام اسلام به جنگ اسلام آمده است، ادامه داد: دشمنان می خواهند با نام عزاداری برای امام حسین(ع)، برنامه هایی را طراحی و اجرا کنند که در برابر آرمان های نظام و انقلاب بایستند اما با هوشیاری هیئات مذهبی و حسینی این حرکات مذبوحانه محقق نخواهد شد.

*بی‌ توجهی به غدیر، واقعه عاشورا را به وجود آورد

حجت‌الاسلام والمسلمین سید شهاب ‌الدین حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی نیز در این دیدار اظهار داشت: از همه هیئات عزاداری که هم سال گذشته و هم امسال از نصب علم‌ های سیاه قبل از عید غدیر در سطح شهر خودداری کردند، نهایت سپاسگزاری را داریم.

وی ادامه داد: این باعث افتخار است که امسال در اقصی نقاط شهر دیده می ‌شود که به مناسبت عید بزرگ مسلمانان یعنی عید غدیر به جای پرچم‌ های سیاه، محلات آذین‌ بندی شده‌ اند و باید به هیئات عزاداری آفرین گفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با مهم ارزیابی کردن بزرگداشت عید غدیر اظهار کرد: اگر امت اسلام بعد از پیامبر به رسالت و پیام غدیر که از طرف پیامبر ابلاغ شد توجه می‌ کردند، هیچ‌ گاه شاهد عاشورای حسینی نمی ‌شدیم، در واقع بی‌ توجهی به غدیر، واقعه عاشورا را به وجود آورد.

حجت ‌الاسلام والمسلمین حسینی با تاکید بر اینکه عید غدیر عید ولایت و اکمال دین است، عنوان کرد: هیئات مذهبی باید عاشورایی اصیل و سنتی برگزار کرده و عید غدیر را باشکوه‌ تر از هرسال جشن بگیرند.

گفتنی است، در این همایش از مسئولان هیات های شاه حسین گوی تبریز تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha