شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محبی

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه قزوین گفت: باید هوشیار بود و عمر و عاص ها و معاویه های زمان که مانع بهره مندی از نعمت ولایت هستند و در مقابل آن ایستاده اند را شناخت و از آنها دوری کرد، تا به عزت، سعادت و خوشبختی رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام محمد محبی، عصر امروز در جمع طلاب مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین، ضمن تبریک عید غدیر، گفت: اگر پس از رحلت پیامبر اکرم(ص)، به سفارش‌های روز غدیر و موارد مکرر دیگری که پیامبر(ص) و علی(ع) را پیشوا معرفی فرموده بود، عمل کرده بودند، اسلام گسترش زیادی یافته بود.

وی بیان کرد: اراده خداوند بر این تعلق گرفته تا واقعه تاریخی غدیر در تمام قرون و اعصار، به صورت زنده در دل ها و  مکتوب در اسناد و کتب  بماند و در هر عصر و زمانی نویسندگان اسلامی در کتاب های تفسیر، حدیث، کلام و تاریخ از آن سخن بگویند.

 عضو شورای حوزه علمیه قزوین ادامه داد: پیروی از ولایت عامل عزت و سربلندی ملت ایران است، چرا که امروز این اصل به عنوان یکی از عوامل اقتدار و امنیت در کشور ما و مایه یاس دشمنان شده است.

حجت الاسلام محبی اظهارکرد: غدیر موجب یاس و نابودی کفار گردید و امروز نیز در استمرار همان خط نبوت و ولایت بعد از پیروی از معمار بزرگ انقلاب و پیروزی انقلاب اسلامی و تبعیت از ولایت رهبری معظم انقلاب اسلامی توسط ملت مقاوم و فهیم ایران اسلامی، دشمنان و منافقین را از فتنه ها و دسیسه ها و هزینه های میلیاردی که انجام می دهند، مایوس خواهد کرد.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین خاطر نشان کرد: روز عید غدیر خم روز میثاق مجدد با امامت و ولایت است، چراکه این نعمتی که اسلام و انقلاب ما را تکمیل کرد و هر چقدر از امامت و ولایت در این عصر نیز پیروی نماییم، به همان مقدار از مشکلات جامعه امروزی کاسته و زمینه رشد و تعالی بیشتری را برای جامعه ارمغان خواهد آورد.

وی عنوان کرد: باید هوشیار بود و عمر و عاص ها و معاویه های زمان که مانع بهره مندی از نعمت ولایت هستند و در مقابل آن ایستاده اند را شناخت و از آنها دوری کرد، تا به عزت، سعادت و خوشبختی رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha