پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عید غدیر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین از برگزاری آیین جشن بزرگ عید ولایت و امامت به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیر خم از سوی حوزه علمیه قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی، صبح امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های عید سعید غدیر خم در حوزه علمیه قزوین ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر خم، عید امامت و ولایت گفت: ولایت اولیا ء خداوند مخصوصاً حضرت علی(ع) از نیازهای جدی بشریت است؛ بحث ولایت از هوا و آب برای بشریت لازم بوده و باید در جامعه تلاش نماییم که موضوع ولایت و ولایت مداری را در جامعه به‌خوبی تقویت نماییم.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: رسول گرامی اسلام در جریان غدیر فرمودند که این خطبه را باید حاضرین به غایبین اطلاع‌رسانی نمایند و پیام این جمله این است که بحث ولایت حضرت علی(ع) به‌عنوان یک نیاز بشریت است که لازم است به‌کل جامعه برسد و بزرگداشت عید سعید غدیر خم، بزرگداشت ولایت و علامت تقوا است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی بیان کرد: باید امروز به زنان و مردان و کودکان جامعه ضرورت و اهمیت غدیر را یادآور نمود و این پیام غدیر را امروز باید نه‌تنها به اقشار مختلف جامعه بلکه به نسل جوان به‌خوبی انتقال بدهیم و عید غدیر از اعیاد بزرگ مسلمانان است که در دین اسلام و روایات نیز به شادی در این روز، عیدی دادن و پوشیدن لباس نو تأکید شده و در کشور ما نیز سنت حسنه دیدار سادات ترویج یافته است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: واقعه تاریخی غدیر خم نشان‌دهنده ضرورت و عظمت ولایت است چراکه رسول گرامی اسلام در زیر گرمای آفتاب کاروان‌ها را نگه می‌دارد تا پیامی را که خداوند متعال وحی نموده را به مردم ابلاغ کند و عید غدیر و اهمیت ویژه‌ای که به این روز نسبت داده‌شده است نشان می‌دهد این واقعه بزرگ در کنار امامت تأکیدی ویژه ‌بر ولایت دارد.

بر پایه این گزارش، مراسم جشن بزرگ عید غدیر خم روز چهارشنبه ساعت ده صبح با برنامه‌های متنوع از سوی مدیریت حوزه علمیه قزوین در سالن اجتماعات مسجدالنبی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha