جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم جشن غدیر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: جشن‌ها و مراسم‌هایی که به مناسبت عید غدیرخم برگزار می‌شود، باید معارف مربوط به ولایت امیرالمومنین(ع) بیان شده و این مراسم‌ها فرصتی است تا ایمان و اعتقاد خود را نسبت به آن حضرت مستحکم‌ترنماییم.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، در جشن غدیر و در جمع طلاب، اساتید و مدیران مدارس علمیه قزوین، گفت: یکی از نیازهای ضروری بشر امروز برای رهایی از گمراهی‌ها، بحث ولایت و امامت است، زیرا امام انسان را به بهترین راه هدایت می‌کند، بنابراین اگر ما امام را بشناسیم و از او پیروی کنیم، بهترین راهکارهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، خانوادگی و اخلاقی در اختیار ما قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: این ولایت به اندازه ای قابل اهمیت است که خداوند متعال در آیه شریفه قرآن کریم خطاب به پیامبر(ص) فرمود «اگر این کار را انجام ندادی رسالتت را به انجام نرسانده ای»، بنابراین معلوم می‌شود ولایت و امامت تکمیل کننده رسالت است.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: بحث نصب امیرالمومنین(ع) به امامت در روز غدیر یک برنامه الهی است که پیامبر اکرم(ص) مأمور به ابلاغ آن بشریت بودند و وقتی انتخاب امیرالمومنین(ع) الهی شد، معلوم می‌شود این انتخاب، انتخاب اصلح بوده و بحث شایسته سالاری مطرح است.

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: در جشن‌ها و مراسم‌هایی که به مناسبت عید غدیرخم برگزار می‌شود، باید معارف مربوط به ولایت امیرالمومنین(ع) بیان شده و این مراسم‌ها فرصتی است تا ایمان و اعتقاد خود را نسبت به آن حضرت مستحکم‌تر نماییم.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: نه تنها روایات زیادی در اهمیت و جایگاه غدیرخم در منابع شیعه وجود دارد، بلکه در منابع اهل سنت نیز روایات زیادی درباره غدیر وارد شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی اظهارکرد: امروز همه مسلمانان وظیفه دارند از میراث غدیر پاسداری کنند، زیرا حادثه غدیر، تنها انتخاب یک رهبر سیاسی صرف نیست، بلکه یک خط راهنما و یک میزان برای تشخیص حق از باطل است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha