شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی-مدیر حوزه مازندران

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مدیران مدارس علمیه باید همه برنامه های خود در سال تحصیلی جدید را طبق آیین نامه های ارسالی اجرایی کنند، گفت: هدف مدیران و مسؤولان حوزه باید پرورش طلابی نخبه، مهذب و انقلابی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران، امروز در جلسه مدیران مدارس علمیه استان با تبریک دهه امامت و ولایت، با اشاره به جایگاه امروز شیعه در جهان، آن را مرهون بهره گیری از معارف اهل بیت(ع) دانست.

وی به خصومت و دشمنی بدخواهان با شیعه در طول تاریخ اشاره کرد و افزود: علیرغم همه این دشمنی ها امروز شیعه در جهان عزت و عظمتی دو چندان دارد و همه این موفقیت ها در سایه توجهات اهل بیت(ع) حاصل شده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنی ها علیه دین و اعتقادات مردم هر روز به شیوه ای جدید از سوی دشمنان دنبال می شود، خاطرنشان کرد: امروز توطئه های دشمن در عمیق جامعه اسلامی نفوذ کرده و تلاش می کنند تا نسل جوان ما را بی هویت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که دشمن فعالیت های خود را از مراکزی که اساس فکر و اندیشه های نسل جوان ما در آن قرار دارد، آغاز کرده است، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت های موجود برای خنثی کردن توطئه های دشمن بهره گیریم.

وی در ادامه سخنان خود تحصیل در حوزه های علمیه را توفیق بزرگی برای علاقه مندان به مکتب اهل بیت(ع) دانست و خاطرنشان کرد: کسانی که در این مسیر قدم گذاشته اند باید بدانند که این راه همان راه اهل بیت(ع) است.

مدیر حوزه علمیه مازندران، تحصیل در حوزه را بهترین راه کمک به دین دانست و بیان داشت: کسانی که امروز در پایگاه حضرت ولیعصر(عج) مشغول تحصیل علوم دینی هستند جایگاه رفیعی دارند که باید قدردان آن باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تقویت کمی و کیفی حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: امروز توجه به مدارس علمیه یک امر ضروری و حائز اهمیت است که باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه بر ضرورت هماهنگی همه بخش های حوزه به منظور ارائه خدمات مناسب علمی، آموزشی، تهذیبی و پژوهشی به طلاب حوزه تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که تقویت حوزه های علمیه آثار و برکات ارزشمندی برای جامعه اسلامی دارد، تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را برای ضربه زدن به دین و انقلاب به کار گرفته اند، تقویت حوزه های علمیه به عنوان مهم ترین پشتوانه دین و انقلاب امری ضروری است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مدیران مدارس علمیه باید همه برنامه های خود در سال تحصیلی جدید را طبق آیین نامه های ارسالی اجرایی کنند، خاطرنشان کرد: هدف مدیران و مسؤولان حوزه باید پرورش طلابی نخبه، مهذب و انقلابی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha