جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهر های مختلف یمن شاهد برگزاری جشن عید غدیر بود

حوزه/ در سالروز عید سعید غدیر و عید ولایت و امامت حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) شهر های مختلف یمن علی رغم وجود جنگ، شاهد برگزاری جشن غدیر بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در سالروز عید سعید غدیر و عید ولایت و امامت حضرت امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) شهر های مختلف یمن علی رغم وجود جنگ، شاهد برگزاری جشن غدیر بود.

در شهر صنعا پایتخت یمن، مراسم جشنی با حضور علما و مسئولین دولتی و نمایندگان آنان برگزار شد.

همچنین شهرستان های صنعا از جمله؛ سبعین، سنحان، ارحب، بنی حشیش شاهد برگزاری جشن غدیر با حضور محمد علی حوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن بود.

در استان الحدیدة، مراسم بزرگی با استاندار، معاون استاندار و رئیس شورای همبستگی قبیله برگزار شد.

در استان الجوف و شهرستان های بدبده و حریب القرامیش مراسمی به همین مناسبت از سوی مسئولین محلی با حضور شیوخ و مردم برگزار شد.

به همین ترتیب در استان های المحویت، إب، صعده، ریمه، ذمار، مأرب و شهرستان های آن مراسم هایی به مناسبت عید ولایت حضرت امیر المؤمنین(ع) برگزار شد که در آن مسئولین حکومتی، علما، شخصیت های سیاسی و اجتماعی و مردم حضور داشتند.

حاضرین در این مراسم بر اهمیت ولایت امیر المؤمنین(ع) که پیامبر اکرم(ص) برای ابلاغ آن به مردم و هشدار نسبت به غفلت از آن تلاش کردند، تاکید نمودند و گفتند: باید از سیره حضرت علی(علیه السلام) در مبارزه با ظلم و استبداد کمک جست.

همچنین اشعار و سخنانی در مدح حضرت امیر المؤمنین(ع) و روز غدیر خم خوانده شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha