جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین غفوری

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین، غفوری با بیان اینکه امروز شرایط حساس تر از زمان دفاع مقدس است، گفت: آثار جنگ در دوران دفاع مقدس مشخص بود، اما اکنون چنین نیست و اگر مظاهر بدحجابی در جامعه دیده می شود تلفات همین جنگ نرم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین غفوری پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه سال تحصیلی ۹۷-۹۸ حوزه های علمیه استان فارس که در مصلی برگزار شد، با اشاره به اینکه حوزه های علمیه بر محور اهل بیت(ع) تشکیل شده، اظهار داشت: حوزه های علمیه مسئولیت بزرگی را از سوی صاحب شریعت به عنوان حجت خدا به دوش دارند که آن مسئولیت اعم از شناخت حقاءق، علمی فرهنگی، اجتماعی و خدمت رسانی به انسان ها بوده که خداوند در طول تاریخ به دوش ۱۲۴ هزار پیامبر گذاشته است.

وی با بیان اینکه مسئولیت هدایت بعد از ائمه(ع) به دوش علما گذاشته شده، افزود: دوره کنونی نیز یکی از حساس ترین دوره های است که تا کنون با محوریت اهل بیت(ع) آن را تجربه کرده ایم و اکنون در چهلمین سال این شجره طیبه قرار داریم که سن تکامل آن است.

قائم مقام حوزه های علمیه سراسر کشور با تاکید بر اینکه دشمن تمام عزم خود را جزم کرده تا به شجره طیبه ضربه بزند، عنوان کرد: دشمنان می دانند اگر جمهوری اسلامی از این برهه از زمان بگذرد، می تواند خطر بزرگی برای آنان باشد.

وی خاطرنشان کرد: مسئولیت هدایت گری جوامع اسلامی در چنین شرایط هجوم فکری که دشمن با تمام تجهیزات انجام داده اند، به عهده روحانیت است.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری با بیان اینکه امروز شرایط حساس تر از زمان دفاع مقدس است، عنوان کرد: آثار جنگ در دوران دفاع مقدس مشخص بود، اما اکنون چنین نیست، اگر اکنون مظاهر بدحجابی در جامعه دیده می شود، تلفات همین جنگ نرم است.

وی به وظایف حوزه های علمیه در جنگ نرم فرهنگی اشاره و تصریح کرد: اخلاق و معنویت در حوزه های علمیه بسیار موثر است، همچنین موج دنیا طلبی نباید گریبان گیر طلاب و روحانیون شود، چرا که آنان را از وظایف اصلی خود به دور می کند.

قائم مقام حوزه های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: دنیا طلبی بین روحانیت و جامعه فاصله می اندازد، حضرت آیت الله بهجت(ره) در این زمینه می فرماید، آنچه که مردم با اعمال ما فرا می‌گیرند قابل مقایسه با گفتار ما نیست.

وی با تاکید بر اینکه دشمن در تلاش است تا بین روحانیت و مردم فاصله بیندارد، ادامه داد: برخی بیان می کنند که شاید طلاب انگیزه لازم برای کسب علم را ندارند، در جواب باید گفت نخست اینکه چنین نیست، اما اگر چنین باشد قطعا طلاب شرایط و جایگاه خود در این مکان مقدس را نمی دانند.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری به رویکرد مرکز مدیریت اشاره و خاطرنشان کرد: مرکز مدیریت رویکردی را برای حوزه های علمیه مطرح کرده که باید مورد توجه آنان قرار گیرد، توجه به فقه اصول با نگاه کاربردی، واگذاری امور به استان ها به حول یک محور علمی و معنوی، تقویت ارتقاء و تقویت حوزه های علمیه، تاسیس و به رسمیت شناختن دروس خارج همچنین که تا کنون ۱۵ درس خارج در استان ها به رسمیت شناخته شده است، برنامه محوری، تصویب سند چشم انداز برنامه پنج ساله که ابلاغ خواهد شد و تا سال  ۱۴۱۴ ادامه خواهد داشت، منشور نظامات جامع، مدیران و اساتید باید با این قوانین آشنا شوند تا برنامه ها به نحو احسن انجام شود.

وی به یکی دیگر از رویکرد های مرکز مدیریت حوزه های علمیه اشاره و عنوان کرد: ارتقای کیفیت در بخش پذیرش طلاب جدید باید در دستور کار قرار گیرد که این امر ممکن است با افت پذیرش رو به رو شود، اما قطعا جبران خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha