سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید رحیم توکل

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: بدانیم اگر در فرامین الهی ثابت قدم باشیم، قطعا خدای تعالی ما را در این راه کمک خواهد کرد و امروز مردم باید به این امر مهم اذعان داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سید رحیم توکل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ با اشاره نکات مهم در تبلیغ دین اسلام بیان داشت: مبلغان باید مردم را با هدف اصلی قیام امام حسین(ع) آشنا کرده و اشتراکات این هدف مقدس را با انقلاب اسلامی مطرح کنند.

وی تصریح کرد: از آغاز تاریخ بشریت تا کنون دشمنان اسلام به دنبال ضربه زدن به مومنان و دین الهی بوده و در این میان نقش مبلغ دین و روحانی این است که مایه دلگرمی مردم باشد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْکُمْ وَ يُثَبِّتْ أَقْدامَکُمْ» گفت: باید بدانیم که اگر در فرامین الهی ثابت قدم باشیم، قطعا خدای تعالی ما را در این راه کمک خواهد کرد و امروز مردم باید به این امر مهم اذعان داشته باشند.

وی در ادامه افزود: باید این مساله در جامعه تبیین شود که دنیا دار امتحان است و اگر این عقیده در جامعه رواج پیدا کند قطعا خیلی مشکلات رفع شده و به ترتیب توکل مردم تقویت خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین توکل با اشاره به مشکلات موجود در جامعه فعلی خاطرنشان ساخت: ضعف اخلاقی موجود در جامعه، سبب مشکلات امروز جامعه شده و این مساله باید برای مردم تبیین شود که مشکل از اصل انقلاب نیست، بلکه افراد هستند که سبب مشکلات جامعه می شوند.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های مبلغ موفق ابراز داشت: مبلغ موفق کسی است که هم آگاه به علوم روز باشد و همچنین با تقوا و عالم به کلام خود باشد.

عضو خبرگان رهبری در پایان یادآور شد: علم همچون نردبانی است که سبب پیشرفت انسان می شود؛ ولی اگر از راه تقرب الهی دور شود حجاب اکبر است و باید مواظب این حجاب اکبر باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha