جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 انتصاب جدید در موسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره) اصفهان

حوزه/ خانم ناهید قاسمپور به عنوان مدیر مقطع سطح سه موسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره) اصفهان و سرپرست مقطع سطح چهار این موسسه معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، جلسه معارفه مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره) اصفهان، با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی ابطحی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر صافی، رئیس مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره) و هیئت امناء موسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره) اصفهان، در سالن جلسات این موسسه برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین ابطحی در این جلسه گفت: 6 هزار و 500 طلبه تحت پوشش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان مشغول به تحصیل هستند که در سال تحصیلی جدید این رقم به بالای 7 هزار نفر خواهد رسید.

وی با اشاره به طرح پیشنهادی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برای اجرای طرح های آموزشی - مهارتی ویژه طلاب و دانش آموختگان، گفت: برخی مدارس مانند موسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره) اصفهان تحت حمایت و پشتیبانی بیشتری قرار گرفته اند، زیرا دفتر تبلیغات اسلامی به عنوان پشتیبان این موسسه است، ولی سیاست های موسسه، سیاست هایی است که مرکز مدیریت تعیین می کند.

وی از رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه اصفهان خواست تا طرح کامل و جامعی از دوره های پیشنهادی مهارت افزایی طلاب تهیه و برای مطالعه، بررسی و تایید به مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران ارسال کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت: در دیداری با حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، ایشان بیان نمودند که طی یک نامه به رهبر معظم انقلاب عرض کردم، درس هایی که طلبه ها می خوانند کاربردی نیست و بهتر است طلاب همراه با دروس حوزه، مهارت هایی که بتوانند پس از تحصیل در اجتماع استفاده کنند نیز بیاموزند و رهبر معظم انقلاب استقبال نموده و نامه را به حجت الاسلام و المسلمین اعرافی ارجاع دادند.

وی با اشاره به آمار دانش آموختگان مدارس علمیه خواهران استان گفت: در حال حاضر بیش از 5 هزار  طلبه در استان فارغ التحصیل شده اند که این مدیریت از برگزاری دوره های مهارتی برای هدایت دانش آموختگان در رشته های تخصصی و مسائل مدیریتی دفتر تبلیغات اسلامی استقبال خواهد کرد.

وی با اشاره به فعالیت طلاب و دانش اموختگان حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت: تاکنون این مدیریت تفاهم نامه همکاری با ستاد اقامه نماز به منظور ترویج فرهنگ نماز با همکاری بیش از 100 دانش آموخته ، تفاهم نامه همکاری با کمیته امداد امام خمینی (ره) استان به منظور فعالیت های فرهنگی در بین خانواده مددجویان با همکاری 150 دانش آموخته و همچنین تفاهم نامه همکاری با سپاه صاحب الزمان استان برای حضور میلغین در حلقه های صالحین پایگاه های بسیج و هدایت برنامه های فرهنگی منعقد نموده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان افزود: تفاهم نامه همکاری با  اداره کل ارشاد اسلامی استان، اداره اوقاف و امور خیریه استان و صنایع دفاع شهید حججی و شهید شیرودی نیز منعقد شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با اشاره به برگزاری دوره زبان های خارجی از سوی این مدیریت یادآور شد: در سال گذشته تعداد 28 مربی زبان انگلیسی و 9 مربی زبان عربی جهت حضور در مدارس علمیه استان برای اموزش طلاب تربیت شدند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت: تعیین استاد مبرز و توانمند برای حوزه بسیار مهم است و مدیر در این جهت باید دقت لازم و کافی را داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین ابطحی تصریح نمود: مدیر و کادر مدرسه باید با طلبه با احترام برخورد کنند و فضا را برای بیان مسائل و مشکلات باز نمایند.

وی هماهنگی مدیر یا هیئت امناء مدرسه را از ضروریات دانست و گفت: بر اساس مصوبات مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران نظارت عالیه بر مدرسه علمیه با هیئت امنا است، مدیر باید در انجام برنامه ها و کارها با هیئت امناء مشورت کنید و جلسات هیئت امناء را به صورت مرتب برگزار نماید.

حجت الاسلام و المسلمین ابطحی در پایان جلسه خانم ناهید قاسمپور را به عنوان مدیر مقطع سطح سه موسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره) اصفهان و سرپرست مقطع سطح چهار این موسسه معرفی نمود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha