شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مباهله

حوزه/ امام جمعه موقت تهران خطاب به طلاب گفت: جنگ امروز دشمن، جنگ با پرچم غدیر است و باید این پرچم را به قیمت جان‌تان حفظ کنید و پشتیبان ولایت باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، در همایش تبیینی مباهله که ظهر امروز در محل مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران برگزار شد با بیان این که سه حادثه عظیم در روز مباهله رخ داد، گفت: اولین اتفاق روز مباهله، تحقق حدیث کسا است. همچنین نقل است که در چنین روزی آیه تطهیر در شأن پیامبر(ص) و اهل بیت(علیهم السلام) نازل شد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد:‌ نزول آیه ولایت دومین اتفاق مهم امروز است و در چنین روزی حضرت علی(ع) در حالی که در رکوع بودند انگشتر خاتم خود را به سائل هدیه کردند و آیه ولایت نازل شد.

عضو شورای حوزه علمیه تهران موضوع مباهله را سومین و مهمترین اتفاق امروز دانست و اظهار داشت: واقعه مباهله بعد از واقعه عید غدیر یکی از مناسبت‌های جنجالی تاریخ است. در این روز پیامبر(ص) اهل بیتش را که عصاره ادیان الهی هستند را به مصاف جبهه باطل برد.

تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) تهران گفت: آیه مباهله بیانگر سه ویژگی مهم می باشد که عبارتند از: حقانیت اسلام، ابطال نصرانیت و معرفی امام حسن و امام حسین(علیهما السلام) به عنوان پسران پیغمبر. بنا بر این مبلغان حوزه های علمیه وظیفه دارند این سه ویژگی مهم آیه مباهله را برای مردم تبیین کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی تصریح کرد: حضور حضرت زهرا(س) در این جمع معنای خاصی دارد و در واقع همه این عزیزان به دور حضرت فاطمه می‌چرخند زیرا زندگی ایشان سندی بر حقانیت ولایت تا روز قیامت است. همچنین با توجه به واژه انفسنا در آیه مباهله ثابت می سود که این آیه دلالت بر جانشینی حضرت علی بعد از پیامبر دارد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه خطاب به طلاب مدارس علمیه، گفت: شما اگر علامه دهر شوید و در علم کلام و اثبات توحید و ولایت سخن بگویید اما گناهانی انجام دهید که از چشم خدا بیفتید علامه بودن شما حتما نتیجه عکس می‌دهد و شما را به مقصد جهنم می‌برد. در صدر اسلام بسیاری بودند که معجزات امام علی(ع) را دیدند اما وی را انکار کردند زیرا از چشم خدا افتاده بودند و به تعبیر امام حسین(ع) شکم آنها از لقمه‌های حرام پر شده بود.

تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) تهران حفظ نظام اسلامی را مهمترین اولویت حوزه‌های علمیه دانست و تاکید کرد: اگر امروز در دانشگاه‌ها و در حوزه‌های علمیه روشنگری می‌شود به این دلیل است که نظام اسلامی در رأس امور است و اگر این نظام حفظ نشود هیچ کدام این کارها فایده‌ای نخواهد داشت و به جایی نمی‌رسیم.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در پایان یادآرو شد: جنگ امروز دشمن، جنگ با پرچم غدیر است و شما طلاب و فضلای حوزه علمیه باید این پرچم را به قیمت جان‌تان حفظ کنید و پشتیبان ولایت باشید. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha