جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه/ دشمن در برنامه جدید دنبال این است نظام، به ۴۰سالگی انقلاب نرسد و برای همین تمام اندیشمندان ومتفکران غربی را برای جنگ اقتصادی تمام عیار به میدان آورده است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، مهندس ابدالی محمدی عصر امروز در اولین همایش میثم تمار که بامحوریت خطابه و منبر انقلابی با موضوع اقتصاد مقاومتی در مؤسسه امام خمینی(ره) در قم برگزار شد بابیان اینکه فتنه اقتصادی، ابعاد مختلفی دارد و تنها جنگ اقتصادی صِرف نیست، گفت: دلیل این جنگ اقتصادی این است که دشمن با تمام نیرو و متفکران خود وارد شده و می خواهد دراین جنگ، کار کشور و نظام را یکسره کند.

این فعال فرهنگی افزود: بنابراین این فتنه بسیارپیچیده ودارای زوایای بسیار پنهان است و اینجا مسئولیت مبلغین برای تبیین فتنه و جنگ اقتصادی برای مردم بسیار سنگین است و از همین رو می طلبد با اقدامات درست این فتنه دشمن را خنثی کنند.

وی عنوان کرد: دشمن در برنامه جدید به دنبال این است نظام، به 40سالگی انقلاب نرسد و برای همین تمام اندیشمندان و متفکران غربی به میدان آمدند و دقیقا به همین منظور در کشور اتفاقاتی مانند قطع شدن برق، احتکار و امروز بحث کم بود مایحتاج اولیه زندگی مردم ایجاد می شود.

ابدالی گفت: در گذشته رهبرانقلاب این فتنه را متذکر شدند و به فتنه جنگ اقتصادی دشمن علیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی اشاره کردند.

این فعال فرهنگی به طراحی های دشمن در جنگ اقتصادی اشاره کرد و گفت: تحریم اولین ابزار دشمن درجنگ اقتصادی است و متأسفانه مردم و مسئولین درک درستی از بحث تحریم ندارند چون تحریم در عین حال که به ضرر کشور است بیشتر به ضرر منافع آمریکا و حامیان او است.  چون تحریم زمان بردار است و کشورهای مانند ژاپن وسایر کشورهای براساس زمان بردار بودن، به دلیل به خطر افتادن منافع حاضر به ادامه دادن و همراهی با امریکا نخواهند بود.

ابدالی گفت: دشمن برای حل این مشکل و اثرگذاری تحریم ابزار دیگری مانند نفوذ و عملیات روانی را بکار گرفت تا بتواند به نتیجه برسد ودر این عرصه دراین سالها شاهد نفوذ دشمن به شکل های مختلف در کشور بودیم که یک نمونه آن نفوذ در محیط زیست و عناوینی تحت عنوان سازمانها بودیم.

این فعال فرهنگی افزود: درادامه شاهد اعلام دلار 4 هزار و 200تومانی بودیم که این خود نیز یکی از ابزارهای نفوذ بوده و متأسفانه این موضوع هم در کشور اجرا شد و بعدا مشخص شد این برنامه دشمن بوده و همین مسئله کشور را در بحث اقتصاد با مشکلاتی مواجه کرد.

وی عنوان کرد: امروز شاهد اجرای یکی دیگر از ابزارهای نفوذ دشمن به نام اف ای تی اف هستیم، هدف این است نقاط قوت اقتصاد ایران را شناسایی کنند وهمانجا را تحریم کنند.

ابدالی بابیان اینکه عملیات روانی که یکی دیگر از ابزارهای دشمن برای جنگ اقتصادی است گفت: در این بخش دشمن می خواهد اقتدار کشور ایران را به ضعف تبدیل کند و این طوری به مسئولین و مردم ایران القاء کند که کشور شما نمی تواند در برابر قدرتهای جهانی مقاومت کند و می خواهند القاء کنند که دیگر وقت آن رسیده برای شکوفایی اقتصاد به فکر عدم همرایی با انقلاب باشید.

این فعال فرهنگی افزود: کاردیگر دشمن در بحث عملیات روانی این است اجازه نمی دهد مردم  کشور ایران به فکر این باشند که قدرت امریکا ضعیف شده است ولی این درحالی است که رئیس جمهوری کشور امریکا درکتاب خود بر عدم قدرت و اقتدار کشور امریکا و فقر این کشور اعتراف کرده است.

وی بابیان اینکه وابستگی کشور به دلار و چالش های ذهنی در شرایط کنونی براساس منویات رهبر انقلاب از جمله مشکلات کشور بوده، عنوان کرد: بایدسعی کرد کشور در بحث فروش نفت و سایر معاملات از وابستگی به دلار بیرون بیاید و اگر این کار صورت بگیرد خیلی از مشکلات از بین خواهد رفت.

ابدالی بابیان اینکه تنها راه حل کشور در بحث اقتصاد، اجرای اقتصاد مقاومتی است، گفت: اجرای اقتصاد مقاومتی نیازمند به  گفتمان سازی و تبیین اقتصادی مقاومتی، مطالبه گری از دستگاهای مختلف برای اجرای اقتصاد مقاومتی، مصرف کالای داخلی و تشکیل جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی از جمله این موارد است.

313/40

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha