پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله عبادی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه باید صادرات فرهنگی را مد نظر قرار دهیم، گفت: در پشت مرزها عدالتخواهان منتطرند، تا محصولات انقلاب دنیا را نجات دهد، و این انقلاب فرصتی برای نشر اسلام واقعی به جهانیان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، صبح امروز در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، اظهار داشت: امروز بیش از پیش نیاز است که ماهیت امر به معروف و نهی از منکر را برای مخاطب تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه جهان هستی نقشه ای بوده، که خداوند حکیم آن را برای بقای بشریت طراحی کرده است، گفت: همه جهان هستی قانون است، اما در هر جایی به تناسب موضوع فرق می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه، راهکاری که خداوند برای بشریت معین کرده، تنها نقشه راه سعادت است، افزود: فرق بین جهان بشریت با دیگر جهان ها در قوه اختیار است و باید راه طولانی را برای رسیدن به کمال طی کرد.

امام جمعه بیرجند  با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید ها و نباید هایی است، که برای انسان در نظام تشریع، تعبیه شده، خاطر نشان کرد: باید این موضوع برای مخاطب تبیین شود تا تصور نکنند، عده ای به عنوان آقا بالاسر امر و نهی می کنند، بلکه باید هر آنچه در تشریع، بیان شده عمل کنیم، تا به کمال برسیم.

وی افزود: دنیا یک لحظه آرامش ندارد و زرّادخانه های اتمی نیز دست دیوانه ها افتاده و افراد را می کشند و شهر ها را ویران می کنند، این چنین افرادی، پست تر از حیوان هستند، ما باید سعی کنیم که مانند آن ها نشویم و اگر از آن ها تقلید کنیم، بدتر از آنان خواهیم شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه، 1400 سال است که از اسلام دم می زنیم، اما  هنوز امام زمان(عج) در پرده غیبت مانده، افزود: به خاطر کم کاری مسلمانان و اقدامات دشمنان، نام اسلام را بر روی داعش می گذارند.

امام جمعه بیرجند انقلاب را فرصتی برای گسترش عدالت و اسلام واقعی در دنیا دانست و افزود‌: در پشت مرزها عدالتخواهان منتطرند، تا محصولات انقلاب دنیا را نجات دهد، و این انقلاب فرصتی برای نشر اسلام واقعی به جهانیان است.

وی اظهار داشت: دنیا پر از انسان های پر انگیزه است، که شاید الان مسلمان نباشند، اما منتطرند تا اقدامات را مشاهده کنند، ما باید صادرات فرهنگی را مدنظر قرار دهیم و کارها باید بر اساس قرآن و اسلام باشد.

نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی ادامه داد: باید روی این ها کارهای مطالعاتی دقیق انجام شود و از تقلیدهای کورکورانه فاصله بگیریم و راه های علمی، فلسفی و در عین حال اجرایی را ارائه دهیم.

امام جمعه بیرجند اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر بالاترین فریضه بوده و از این رو کار در این زمینه بالاترین خدمت برای نسل بشر می باشد.

انتهای خبر/ ن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha