جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عبد المجید تناور

حوزه/ تناور گفت: خروج کامل ایرانیان از تلگرام به معنای زمین گیر کردن دشمنان و دست های پشت پرده تلگرام است و همچنین حمایت از پیام رسان های داخلی به معنای رونق کسب و کار اینترنتی داخلی است.

عبد المجید تناور کارشناس فضای مجازی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ، با اشاره به اهمیت مساله راه اندازی شبکه ملی درکشور، بیان داشت:راه اندازی شبکه ملی یک مطالبه جدی ملی برای کنار گذاشتن شبکه های اجتماعی بیگانه از سوی رهبر معظم انقلاب بوده است.

وی در ادامه با اشاره به فیلتر نشدن پیام رسان تلگرام بیان داشت: با توجه به آسیب های تلگرام، دولت روسیه نیز این پیام رسان مضر را فیلتر کرده، اما متاسفانه این مساله در کشور ما به صورت ناقص صورت گرفت و افراد متعهد و انقلابی از این پیام رسان خارج شدند و فضا برای افراد معاند باز شد.

این کارشناس فضای مجازی اظهار داشت: استفاده از پروکسی و یا اینکه حمایت از دو پوسته متصل به پروکسی برنامه تلگرام ،یعنی تلگرام طلایی و هاتگرام همچون داروی مسکن کمی سبب آرام شدن وضع فغلی می شود، اما سبب درمان مشکلات نمی شود.

وی افزود: عدم حمایت از توان داخلی سبب سرخوردگی جوانان و نیروهای انقلابی داخلی خواهد شد و این امری غیر قابل جبران است.

کارشناس فضای مجازی اظهار داشت: دولتمردان نباید پوسته های غیر قانونی تلگرام را قانونی جلوه دهند و این دحالی است که حمایت از پوسته های تلگرام به معنای ترویج فساد این پیام رسان غیر بومی است.

وی ادامه داد: دولت به پیام رسان ها داخلی وعده داده بود که از حیث پهنای باند، سرور، رک«محل نگهداری سرور ها» و منابع مالی مناسب حمایت کند، اما متاسفانه این مساله محقق نشد و امروز این وعده برای پوسته های فیلتر شکن تلگرام محقق شده است.

مسئول سابق بسیج رسانه استان قم در پایان گفت: خروج کامل ایرانیان از تلگرام به معنای زمین گیر کردن دشمنان و دست های پشت پرده تلگرام است و همچنین حمایت از پیام رسان های داخلی به معنای رونق کسب و کار اینترنتی داخلی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha