پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام کاظم لو

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: آنچه که در کربلا به خوبی مشهود بود جدایی امت با ولایت بود،چرا که در س امروزما باید از واقعه عاشورا این باشد که همیشه مطیع حضرت ولی عصر (عج) و ولی فقیه زمان خود بوده تا کربلایی دیگر تکرار نشود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ، رضا کاظم لو، صبح امروز در جمع طلاب واساتید مدرسه علمیه فاطمیه ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) گفت: آنچه که قابل توجه ولازم ویادآوری در این ایام آن است که بدانیم چه کمبودهایی درکربلا بود که امتی قرآن خوان ،اهل نماز وروزه وجهاد در مقابل امام زمان خود شمشیر می کشند وسر آن حضرت را بر نیزه می زنند وهر چه معجزه می بینند در دل همچون سنگشان نفوذ نمی کند؟ و در بررسی این سخن باید گفت در کنار مسائل مانند هواپرستی این قوم وترس دنیا دوستی این گروه عاملی است که علل این حرکت شده  است  وآن عدم معرفت به امام زمان خود وتبعیت نکردن از راه ولایت است.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد:همانطور که در برخی از روایات آمده  است  اصل ولایت خیمه وستون دین است که نماز ،روزه و خمس و جهاد و دیگر اعمال اگر با ولایت عجین نشود انسان را به هلاکت خواهد کشاند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: آنچه که در کربلا به خوبی مشهود بود جدایی امت با ولایت بود،چرا که در س  امروزما  باید از واقعه عاشورا این باشد که همیشه مطیع حضرت ولی عصر (عج) و ولی فقیه زمان خود بوده تا کربلایی دیگر تکرار نشود.

حجت الاسلام کاظم لو تصریح کرد: در ماه محرم باید تلاش شود از بیان هر گونه مطالب خرافی که ارزش‌های قیام کربلا را مخدوش می‌کند، دوری کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین خاطرنشان کرد: ماه محرم بهترین فرصت برای آشنایی بیشتر با تاریخ اسلام، زندگی امام حسین (ع) و همه کسانی است که در راه اسلام تلاش کردند و به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha