پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله سیدمحمد شاهچراغی-نماینده ولی فقیه در سمنان

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: مرحوم آیت‌الله حاج شیخ مرتضی اشرفی شاهرودی از عالمان برجسته حوزه دین در استان سمنان به شمار می‌رفت و از نظر علم و فضیلت نظیر ایشان در استان سمنان نداریم.

آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در حاشیه آیین تشییع پیکر مرحوم آیت‌الله اشرفی شاهرودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شاهرود، با اشاره ارتحال این عالم ربانی و با ابلاغ پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی درگذشت آیت‌الله شیخ مرتضی اشرفی شاهرودی اظهار داشت: مرحوم آیت‌الله حاج شیخ مرتضی اشرفی شاهرودی از عالمان برجسته حوزه دین در استان سمنان به شمار می‌رفت و از نظر علم و فضیلت نظیر ایشان در استان سمنان نداریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله حاج شیخ مرتضی اشرفی شاهرودی از استادان نیک‌نام حوزوی بود، تصریح کرد: حضور باشکوه مردم در آیین تشییع پیکر مرحوم آیت‌الله اشرفی شاهرودی نشانه احترام مردمی و حرمت مرحوم آیت‌الله حاج شیخ مرتضی اشرفی شاهرودی در میان مردم است.

وی با اشاره به حضور مرحوم آیت‌الله حاج شیخ مرتضی اشرفی شاهرودی در مجلس خبرگان رهبری افزود: ایشان 2 دوره در مجلس خبرگان حضور داشتند و من علاقه شدیدی به ایشان داشتم و مرحوم آیت‌الله حاج شیخ مرتضی اشرفی شاهرودی روحانی و عالم بزرگ استان سمنان بود و ازاین‌جهت وظیفه خود دانستم تا در جمع خانواده ایشان و مردم شاهرود حضور پیدا کنم.

آیت‌الله شاهچراغی با بیان این که مرحوم آیت‌الله حاج شیخ مرتضی اشرفی شاهرودی یک روحانی مردمی و مردم‌دار بود، خاطرنشان کرد: مرحوم آیت‌الله حاج شیخ مرتضی اشرفی شاهرودی به مدت 45 سال در میان مردم بود و با اخلاص به مردم خدمت کرد و با تربیت تعداد کثیری از خواهران و برادران طلبه در حوزه‌های علمیه، خادم حوزه دین و مباحث دینی به شمار می‌رفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha