شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام شهبازیان

حوزه/ حجت الاسلام شهبازیان، گفت: برای همراه کردن امام باید همچون حبیب‌بن‌مظاهر باشیم، از این رو باید تلاش کنیم تا ویژگی‌های اصحاب کربلا را در خود تقویت و راه آن‌ها را ادامه دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، حجت‌ الاسلام‌ محمد شهبازیان، استاد و پژوهشگر مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم، در مراسم عزاداری هیئت روضه العباس مسجد شهید توتونچی دزفول، با بیان اینکه اصلاح فرد، اصلاح جامعه است، اظهار داشت: امام حسین(ع) در کلامی می‌فرمایند؛ «کسی وارد مجلس ما نمی‌شود، مگر اینکه بتواند خود را اصلاح، عقیده‌اش را درست و روابط اجتماعی‌اش را به‌دست آورد»؛ چراکه اصلاح فرد، اصلاح جامعه است.

وی با بیان اینکه هدف قیام امام حسین(ع) برای اصلاح امت جدش رسول‌الله(ص) بود، گفت: امام حسین(ع) نه فقط برای اصلاح یزید که برای اصلاح امت رسول‌الله(ص) وارد عرصه کار و زار شد.

این استاد حوزه علمیه، با تأکید بر اینکه امام و رهبر کنونی جامعه نیز به دنبال اصلاح جامعه است، گفت: برای همراه کردن امام باید همچون حبیب باشیم! حبیب‌ بن‌مظاهر؛ از این رو باید تلاش کنیم تا ویژگی‌های اصحاب کربلا را در خود تقویت و راه آن‌ها را ادامه دهیم.

حجت الاسلام شهبازیان، با بیان اینکه ماه محرم یک ماه ویژه است، گفت: بعضی از زمان‌ها همچون ماه رمضان خاص هستند و در این زمان‌های خاص پله‌های پرش خاصی هست؛ به همین دلیل تا می‌توانید باید از ایام محرم و عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) استفاده کنیم.

پژوهشگر مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم، تفاوت امام حسین(ع) با دیگر ائمه را در قصه شهادت‌شان دانست و افزود: محرم ورود به یک وادی معرفت است! شب اول و شب دهم تفاوتی ندارند. ما در طول سال و در مناسبات مختلف زیارت حضرت اباعبدالله(ع) را داریم. زیارت مخصوص عید فطر، زیارت مخصوص عید قربان، زیارت مخصوص شب قدر و… یعنی هر جایی حضور پیدا می‌کنید باید با اباعبدالله پیوند بخورید.

استاد و پژوهشگر مهدویت، پیرامون دستاوردهای مجالس امام حسین‌(ع) گفت: در روایت آمده «کسی که به مجلس اهل‌بیت(ع) بیاید چند چیز را به دست می‌آورد: عقیده‌اش کامل می‌شود، اخلاق و قوانین اجتماعی را می‌فهمد و اخلاق خود را اصلاح می‌کند» و این‌ها مهم‌ترین دستاوردهای مجلس امام حسین(ع) است.

وی عاشورا را نهایت تجلی حق و باطل دانست و با دو بعدی خواندن نظام عالم، افزود: ‌نظام حق با محوریت رسول‌الله‌(ص) و ائمه اطهار و نظام باطل با محوریت شیطان از اول خلقت تا  امروز همچنان در حال نزاع و درگیری هستند و امام حسین(ع) به‌عنوان تمامیت حق در مقابل نماد تمامیت باطل یعنی یزید  و اولیا شیطان قرار گرفت.

حجت‌الاسلام شهبازیان، در پایان ابراز امیدواری کرد: ان‌شاءالله به برکت امام حسین(ع) در ایام محرم، علوم الهی را در ما بدمند. چون علم نور است و اگر خداوند بخواهد چیزی بدهد، خیلی دست ما نیست؛ بلکه باید با لطفش به ما عطا کند تا بتوانیم بهره لازم را از این زمان ببریم.

 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha