جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: زیارت اربعین و مجالس عزای سیدالشهدا (ع) ذخیره‌ای راهبردی برای مبارزه با طواغیت در آخرالزمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در جمع اعضای ستاد مردمی اربعین استان، با تأکید بر تلاش همگانی بر برگزاری پرشور و شعور این همایش میلیونی، اظهار کرد: همایش جهانی پیاده‌روی اربعین تأثیر فوق‌العاده‌ای در راستای ارتقای بعد معنوی، اجتماعی و سیاسی اسلام ناب دارد.

وی افزود: باید در این راستا تمام تلاش و توان خود را برای توسعه در کمیت و کیفیت این میعادگاه غدیریان در آخرالزمان به کار ببندیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: زیارت اربعین افزون بر اینکه مایه تقرب انسان آزاده و حقیقت‌خواه در وانفسای ظلمات فکری جامعه بشری گرفتار در اندیشه‌های گوناگون مادی است، ذخیره‌ای راهبردی برای مبارزه با طواغیت پیدا و پنهان در آخرالزمان هم محسوب می‌شود.

عضو شورای حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: همچنین باید روحانیان مبلغ در کنار تبیین ارزش حضور در مجالس اهل بیت(ع)، زیارت اربعین را به‌عنوان یکی از شئون حتمی در زندگی شخصی و اجتماعی دوستداران اهل بیت معرفی کنند تا زیارت اربعین جزء سبک زندگی مردم قرار گیرد.

وی افزود: تبلیغ و تشویق نذورات برای زیارت اربعین، وقف برای برگزاری باشکوه همایش پیاده‌روی اربعین، قرض‌الحسنه برای کسانی که تاکنون به زیارت امام حسین(ع) مشرف نشده‌اند و مواردی از این دست ازجمله اقداماتی است که باید از سوی روحانیان مبلغ انجام شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: اختصاص یک روز از محصول به نیت اربعین، نایب فرستادن به زیارت و ... از دیگر راهکارهای ترویج و فرهنگ‌سازی زیارت اربعین است که افراد مختلف می‌توانند به این طریق در زیارت اربعین شریک شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha