سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مسلمانان از «غیرحلال» بودن غذا در سینماهای سنگاپور ابراز نگرانی کردند

حوزه/ درحالی که اخیرا حساب کاربری شورای امور اسلامی سنگاپور اعلام کرده که غذای ارائه شده در ۴ سینمای اصلی سنگاپور «حلال» نیست، سینماروهای مسلمان از این مسئله ابراز نگرانی می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از straitstimes، مسلمانان در کشور سنگاپور نسبت به غیرحلال بودن غذاهای موجود در سینماهای این کشور واکنش نشان دادند.

در پی آگاهی از اینکه هیچ یک از غذاهای ارائه شده در 4 سینمای اصلی سنگاپور دارای گواهی نامه حلال نمی باشد، مسلمانان سینمارو در این کشور نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کردند. حساب کارگری توییتر «حلال سی.جی» که متعلق به شورای امور اسلامی سنگاپور (مویس) می باشد، روز 5 سپتامبر رسما اعلام کرده که هیچ یک از غذاهایی که در سینماهای محلی این کشور به مردم فروخته می شوند، دارای گواهینامه حلال نیستند.

این در حالی است که بیش از 30 باجه ارائه  دهنده غذا در سینماهای این کشور فعال هستند و مسلمانان از این مسئله که هیچ یک از غذاهای آن ها «اسلامی  و حلال نیستند» ناآگاه بوده اند.

فاطمه مجیبا، 16 ساله که به سینما می رود گفت: همه سینماها باید درخواست دریافت گواهینامه حلال بدهند و گزینه حلال نیز باید برای مسلمانان در دسترس باشد، با توجه به اینکه آوردن غذا از بیرون در سینماها ممنوع است.

وی افزود: بیشتر مسلمانان تصور می کنند که غذای فروخته شده در سینماها حلال است. اگر قرار باشد غذای اسلامی در سینما نباشد مسلمانان باید اجازه داشته باشند خودشان غذا بیاورند که سرآخر این مسئله موجب کثیف شدن سینماها می شود.

خانم کریمه عثمان 46 ساله نیز گفت: من نمی دانم بهانه آن ها برای نیاوردن غذا با گواهینامه حلال نیست. سینماها وظیفه دارند تمام مذاهب و نژادها را جذب کنند.

مسئولین سینماها تاکنون در این باره اظهارنظر نکرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha