جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه ها با مراجع

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: کتاب هایی ک جنبه ترجمه دارند و در دانشگاه ها تدریس می شوند را با دقت بررسی کنید و فرهنگ غربی و سکولار که در آن ها گنجانده شده است را حذف نمایید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» حضرت  آیت الله مکارم شیرازی دوشنبه شب در دیدار با حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، اظهار داشتند: دانشگاه از غرب آمده و بنیان گذاران آن در کشور ما قصدشان این بود که بتوانند حوزه علمی را از حوزه های دینی جدا کنند و کسانی را پرورش دهند که اعتقادات دینی چندانی نداشته باشند.

ایشان بیان داشتند: در عین حال نمی شود منکر وجود دانشگاه در کشور شد؛ چرا که علم از ضروریات است و هرگز نمی توان دانشگاه را حذف کرد؛ اما باید مشکلاتش را اصلاح نمود.

این مرجع تقلید افزودند: غربی ها سعی کردند فرهنگ خود را در دروس دانشگاهی جاسازی و آن را به ما منتقل کنند؛ مخصوصا در کتاب هایی که جنبه ترجمه دارد این به وضوح دیده می شود.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم تصریح کردند: باید کتاب هایی ک جنبه ترجمه دارند را با دقت بررسی کنید و فرهنگ غربی و سکولار که در آن ها گنجانده شده است را حذف کنید.

ارتباط بیشتر دو نهاد حوزه و دانشگاه با یکدیگر

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کردند: آینده کشور به دست کسانی است که از دانشگاه و حوزه بیرون می آیند و اگر این ها هماهنگی بینشان نباشد و اتحاد نداشته باشند؛ وقتی در تشکیلات وارد شوند، دوگانگی ایجاد می شود؛ لذا باید  این دو نهاد ارتباط بیشتر با هم برقرار کنند.

معظم له گفتند: برای این که مطمئن باشید دانشگاه در مسیر اسلامی بودن  حرکت می کند؛‌توجه به  استاد، کتاب درسی و برنامه  سیار لازم و ضروری است.

متاسفانه دولت روی فضای مجازی حساسیت چندانی ندارد

این مرجع تقلید افزودند: خارجی ها روی هردو نهاد دانشگاه و حوزه حساس و فعال اند و از طرق مختلف، چون فضای مجازی سعی بر جدا سازی این دو از هم دارند؛ لذا باید روی این ها حساس باشید؛ با وجود فضای مجازی این کار کمی مشکل شده است و متاسفانه دولت روی فضای مجازی حساسیت چندانی ندارد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha