پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور - امام جمعه بابلسر

امام جمعه بابلسر با بیان این که عزاداری امام حسین(ع) برای امت اسلامی به ویژه پیروان اهل بیت(ع) یک عظمت خاصی آفریده است، بیان داشت: امروز پیاده روی اربعین حسینی به مانور اقتدار امت اسلامی در برابر دشمنان و بدخواهان دین تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر، امروز در مراسم عزاداری حسینی در این شهرستان با حضور جمعی از فعالان فرهنگی و مذهبی برگزار شد، امر به معروف و نهی از منکر را یکی از محورهای قیام امام حسین(ع) و واجب دینی عنوان کرد و گفت: نباید بگذاریم برخی ها به بهانه های واهی مانع از اجرای این فریضه دینی در جامعه اسلامی شوند.

وی با بیان این که ملت بزرگ ایران با حرکت در مسیر آرمان های حسینی با وجود توطئه دشمنان، قدرتمندانه پای آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، امام راحل، رهبر معظم انقلاب و شهدا ایستاده اند، افزود: دشمنان بدانند که ملت ایران پیرو آرمان های حسینی هستند.

حجت الاسلام قلی پور با تأکید براین که این ملت با اقتدار پای آرمان های نظام ایستاده اند، خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران پرورش یافته مکتب سیدالشهدا(ع) هستند و هیچ گاه پشت نظام و انقلاب را خالی نخواهند کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین به حضور گسترده مردم استان در طی روزهای اخیر در تشییع پیکر پاک شهدای گمنام اشاره کرد و گفت:  مردم با حضور حماسی خود در تشییع شهدا دشمن را که در فضای مجازی و حقیقی به دنبال القاء خستگی مردم از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است، نا امید و نقشه های آنان را نقش بر آب کردند.

امام جمعه بابلسر در ادامه سخنان خود گفت: پیام مردم به دشمنان داخلی و خارجی که به دنبال ضربه زدن به انقلاب و نظام اسلامی هستند این است که مردم پای نظام، انقلاب، امام و رهبری ایستاده اند و این ایستادگی را از مکتب امام حسین (ع) آموخته اند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام حسین(ع) با قیام خود مانع از نابودی اسلام ناب از سوی دشمنان و بدخواهان دین شد، خاطرنشان کرد: امروز اسلام ناب در سایه همین عزاداری ها جهان مدار شده است.

حجت الاسلام قلی پور با اشاره به تلاش و توطئه دشمنان در جهت کمرنگ کردن عزاداری حسینی تصریح کرد: متأسفانه دشمنان داخلی و خارجی به بهانه های متعددی در تلاش هستند از عزت و عظمت عزاداری امام حسین(ع) در ماه محرم بکاهند.

امام جمعه بابلسر با بیان این که عزاداری امام حسین(ع) برای امت اسلامی به ویژه پیروان اهل بیت(ع) یک عظمت خاصی آفریده است، بیان داشت: امروز پیاده روی اربعین حسینی به مانور اقتدار امت اسلامی در برابر دشمنان و بدخواهان دین تبدیل شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: علیرغم همه تلاش های دشمن برای تضعیف عزاداری ها به ویژه پیاده روی اربعین حسینی، اما باز می بینیم در سایه الطاف الهی و نور اهل بیت(ع) این مراسم های معنوی هر سال باشکوه و عظمت بیشتری در حال برگزاری است.  

حجت الاسلام قلی پور با تأکید براینکه عزاداری برای امام حسین(ع) باید با عظمت و در شأن ایشان برگزار شود، خاطرنشان کرد: نباید با ورود برخی بدعت ها و مسائل خرافی این مراسم با ارزش و معنوی تضعیف شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha