شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین کارگر

حوزه/ ۲۲ مدرسه علمیه و مراکز آموزش عالی حوزوی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی حوزه علمیه خواهران استان یزد همزمان با آغاز سال تحصیلی میزبان ۳ هزار و ۳۲۵ طلبه خواهند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمدکارگر شورکی، در آیین آغاز سال تحصیلی 97-98 مدارس علمیه خواهران استان یزد، به شرکت کنندگان در این مراسم خیر مقدم گفت و آغاز هفته دفاع مقدس را گرامی داشت.

وی با اشاره به فعالیت های تأثیرگذار آموزشی حوزه خواهران، معاونت آموزش را از بخش های مهم حوزه خواند و تعداد مدارس علمیه خواهران در سطح استان یزد را 22 مدرسه از مقطع کارشناسی تا دکترا در کل شهرستان ها اعلام کرد و افزود: راه اندازی دو مرکز پژوهشی تخصصی و یک مرکز مدیریت مدارس علمیه خواهران استان مجموع مراکز بانوان حوزوی استان را به 25 مرکز افزایش داده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، تعداد متقاضیان علاقه مند به تحصیلات حوزوی در سال تحصیلی جدید در مقطع سطح دو کارشناسی را 836 نفر عنوان کرد که از این تعداد530 نفر در مصاحبه نهایی پذیرفته شدند.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی افزود: در مقطع سطح سه حوزه(کارشناسی ارشد)هم 143 نفر در آزمون سراسری شرکت کردند که 97 نفر امتیاز لازم از آزمون و مصاحبه برای ورود به دوره حضوری ارشد در سه مرکز آموزش عالی حوزوی شهرستان های یزد، اردکان و میبد و رشته های تفسیر علوم قرآنی، فقه و اصول، اخلاق و تربیت اسلامی، کلام با گرایش امامت(پژوهش محور)، مدرسی ادبیات عرب کسب کردند و تعدادی از علاقه مندان در رشته های تفسیر، فقه و اصول و تاریخ اسلام به صورت غیر حضوری پذیرفته می شوند.

وی ادامه داد: دو مدرسه مقطع چهار حوزوی( دکترا) با دورشته تحصیلی تفسیر تطبیقی در مرکز تخصصی حضرت زهرا(س) میبد و فقه خانواده در مرکز تخصصی سطح چهار یزد فعالیت دارند که از 22 نفر ثبت نامی تعداد 10 نفر در مصاحبه نهایی پذیرفته شدند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد اضافه کرد: از مجموع هزار و یک متقاضی تحصیلات حوزوی سال تحصیلی جدید 637 نفر از اول مهردر مقاطع کارشناسی تا دکترا کد طلبگی دریافت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید دو مرکز باقی مانده از مدارس علمیه خواهران شامل مرکز تخصصی مقطع چهار حوزه خواهران شهرستان های یزد و میبد با مدیریت بانوان حوزوی دارای تحصیلات عالی مقطع چهار به فعالیت خود ادامه می دهد که بزودی مراسم تکریم و معارفه آنان برگزار می شود.

وی مجموع تعداد نهایی طلاب خواهر در حال تحصیل همه مقاطع و ورودی های جدید را سه هزار و 325 نفر اعلام کرد و افزود: تا کنون طی چند سال اخیر هزار و 438 نفر فارغ التحصیل شده اند و 637 نفر طلبه جدیدالورود را تشکیل می دهند.

*فعالیت های شاخص معاونت فرهنگی حوزه خواهران یزد

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد برخی از فعالیت های معاونت فرهنگی مدارس علمیه خواهران استان را برگزاری دوره «بانوان یاورنماز»با حضور 100 نفر در میبد و اردکان، اردوی طلیعه حضور96 با شرکت 500 طلبه جدیدالورود در قم، نشست فاطمی با حضور 150 نفر در شهرستان های اشکذر،بهاباد، بافق و یزد، مسابقات قرآن و عترت با حضور 749نفر، مسابقات سراسری سیر مطالعاتی با حضور هزار و 700 نفر، تعداد 720 نشست اخلاقی و 310 نشست سیاسی، 40 نشست بهداشت و سلامت، 360 مراسم ملی و مذهبی در مناسبت ها، ، انتشار پنج نشریه برون مدرسه ای و دهها برنامه فرهنگی در طول سال برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی یکی از فعالیت های شاخص امور فرهنگی مدارس علمیه خواهران استان یزد را پاسخگویی به مسائل شرعی عنوان کرد و افزود: 885بانوی حوزوی دارای تحصیلات حوزوی به صورت حضوری به مسائل شرعی بانوان در اماکن مختلف و در مدارس علمیه پاسخ می دهند که تعداد 171نفرهم از این تعداد با تلفن همراه شخصی پاسخگو هستند.

وی اعلام اعلام کرد: بیش از هزار و 300 بانوی حوزوی مبلغ به مناطق مختلف استان برای تبلیغ و ترویج آموزه های دینی و سخنرانی در مراسم و مناسبت های مذهبی اعزام شده اند که در نوروز امسال 165 بانوی مبلغ در 569اعزام ، در مراسم اعتکاف 182 مبلغ در 430 اعزام به مناطق مختلف استان رفتند و 900 مبلغ هم در طول یکسال گذشته در مساجد، پایگاههای نماز جمعه، امامزادگان، بیمارستان ها، مجالس عمومی، دانشگاهها و مدارس به تبلیغ پرداختند.

*فعالیت های شاخص علمی پژوهشی بانوان حوزوی یزد

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد برخی از فعالیت های علمی پژوهشی مدارس علمیه خواهران استان یزد را ارسال 865 اثرپژوهشی به نهمین جشنواره سراسری علمی پژوهشی علامه حلی(ره) مشترک بین حوزه های علمیه خواهران و برادران اعلام کرد که 84 نفر خواهر طلبه استان برتر شناخته شدند.

 حجت الاسلام کارگر از دیگر فعالیت های شاخص پژوهشی بانوان حوزوی استان یزد را  برگزاری 25 اردوی پژوهشی، برپایی 55 کرسی آزاد اندیشی، 146سمینار علمی، فعالیت پنج انجمن علمی، 15کانون پژوهشی، 17 جلسه شورای علمی پژوهشی، انجام بیش از هزار تحقیق پایانی کارشناسی، ارسال آثار پژوهشی به جشنواره بانوی کرامت، حضور پژوهشگران در جشنواره علمی پژوهشی رشد، حضور467 نفر در المپیاد علمی و راهیابی 96 نفربه مرحله کشوری و کسب یک رتبه کشوری، تجهیز کتابخانه های مدارس استان، برپایی نمایشگاههای تخصصی حوزوی، برگزاری کارگاههای شناخت منابع تحقیقی اسلامی و اعتبار سنجی، برگزاری مسابقهکشوری  لذتهای پژوهشی، برگزاری دوره آموزش داستان نویسی و برگزاری کارگاههای مختلف نرم افزار و مقاله نویسی و...برشمرد.

وی با یاداوری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: به منظور زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی از سوی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان آیین نامه اجرایی ویژه ای تدوین شده و به مدارس علمیه ارسال شده است.

برپایه این گزارش، در آیین آغاز سال تحصیلی 97-98 مدارس علمیه خواهران استان یزد جمعی از طلاب، اساتید حوزه، مدیران مدارس علمیه استان و جمعی از مسئولان استان از جمله نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، سفید رییس شورای شهر یزد، حجت الاسلام داوودی رییس بسیج طلاب، طالعی مشاور امور فرهنگی خواهران تبلیغات اسلامی، راغبیان مدیر جمعیت زنان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی استان یزد، نمایندگان کمیته امداد امام خمینی(ره)، نمایندگان مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور و معاونت های مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد حضور یافتند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha