جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسینی کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که میان وزارت ارشاد و فرهنگ و اسلامی و استانداری قم نوشته شده است، ۳۰ میلیارد تومان برای سه سال آینده در عرصه‌های مختلف فرهنگی از جمله برنامه‌های قرآنی هزینه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،‌ سید موسی حسینی کاشانی، ظهر امروز در نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، از راه‌اندازی و تجهیز استودیو قرآنی استان قم یاد کرد و افزود: این ظرفیت با قابلیت ضبط تصویر و صدا در مؤسسه آفاق ایجاد شده اما برای مجموعه‌های مختلف استان قابل استفاده است.

وی عنوان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که میان وزارت ارشاد و فرهنگ و اسلامی و استانداری قم نوشته شده، 30 میلیارد تومان برای سه سال آینده در عرصه‌های مختلف فرهنگی از جمله برنامه‌های قرآنی هزینه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به برگزاری آزمون سراسری حفظ قرآن کریم هم‌زمان با 9 اسفندماه در شهر مقدس قم مطرح کرد: یکی از شاخص‌های تاثیرگذار در رتبه‌بندی فعالیت‌های قرآنی استان‌ها کمیت و کیفیت برگزاری این آزمون است و ما سال گذشته با بیش از 9 هزار و 150 شرکت‌کننده رتبه نخست کشور را به خود اختصاص دادیم.

وی بر لزوم مشارکت دستگاه‌های مختلف در راستای برگزاری آزمون سراسری حفظ قرآن کریم تاکید کرد و گفت: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، اداره قرآن اداره‌کل آموزش و پرورش، شبکه معارف و دبیرخانه ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد امسال در برگزاری این آزمون مشارکت ویژه خواهند داشت.

حسینی کاشانی خاطرنشان کرد: جشنواره ملی آیات هر ساله در 10 استان با موضوع‌های مرتبط با قرآن کریم برگزار می‌شود که امسال بخش پوسترهای قرآنی این جشنواره به میزبانی استان قم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha