جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
افتتاحیه  سال تحصیلی ریحانه النبی(ص) رشت

حوزه/ مدرسه علمیه سطح عالی ریحانة النبی(س) خواهران رشت طی مراسمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین انصاری مدیر حوزه علمیه استان، ضمن پاسداشت هفته دفاع مقدس، آغاز سال تحصیلی جدید را گرامی داشت.

به گزارش خبرنگار «حوزه»، در این مراسم که به مناسبت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید خواهران و با حضور طلاب و اساتید مدرسه برگزار گردید، مدیر حوزه علمیه استان به بیان سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاری با اشاره به اهمیت یادگیری و انتقال مسائل دینی به آحاد جامعه به ویژه نسل جوان گفت: امروزه دیگر اهمیت حوزه های علمیه خواهران برکسی پوشیده نیست، چرا که بخش عظیم و بسیار مهمی از جامعه ما را بانوان و مادرانی تشکیل داده اند که بنیان خانواده محسوب شده و پرورش نسل های جدید در دامان پر مهر و عاطفه آنها اتفاق می افتد.

وی در ادامه بیان داشت: بدیهی است که این وظیفه مهم، سنگین و بسیار حساسی که بر دوش آنهاست نیاز به یاری و آموزش دارد و قسمتی از آن درصورتی به نحو احسن انجام خواهد شد که از سوی کسانی باشد که خود با گوشت و پوست جنس این احساس و سنگینی این وظیفه را درک کرده باشند و اینجا جایی است که حوزه های علمیه خواهران و مبلغان آن وارد این عرصه مهم و حیاتی شده، آن را محقق می کنند.

مدیر حوزه علمیه گیلان همچنین تهذیب نفس را مهم ترین اصل در حوزه های علمیه دانستند و دو بال علم و عمل را لازمه تعالی طلاب معرفی کردند.

وی در پایان با توجه به حضور در هفته دفاع مقدس ضمن بزرگداشت و بیان عظمت ای حماسه، دفاع از انقلاب را از وظایف طلاب دانسته و نقش به سزای بانوان را در دفاع از تهاجمات فرهنگی عصر حاضر خاطر نشان نمودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha