جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه استان گیلان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در گیلان با حضور در جمع مبلغان طرح بینات و هجرت استان گیلان، برآمادگی علمی-معنوی هرچه بیشتر طلاب جهت پاسخگویی به شبهات و دغدغه های مردم تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از رشت، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی در کارگاه آموزشی طرح تربیتی ویژه مبلغان طرح هجرت و بینات حوزه علمیه استانگیلان با اشاره به اینکه تقویت حوزه علمیه استان دغدغه اصلی بنده است، اظهار کرد: امروز نیازمند مبلغان دردآشنای جامعه هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان، بر تبلیغ دین با روش‌های جدید تأکید کرد و افزود: پس از بعثت پیامبر اکرم(ص) تاکنون حکومتی مانند نظام جمهوری اسلامی ایران در دنیا تشکیل نشده است و بستر اجتماعی مناسب دست به دست هم داد تا این رستاخیز برپا شود و نظام اسلامی مبتنی تشیع شکل بگیرد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان گیلان به بسیج همه‌جانبه دنیای استکباری علیه نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: امر مذکور نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی با تکیه بر قدرت مردم است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر روحانیت نبود، انقلاب اسلامی به این زودی شکل نمی‌گرفت، بیان کرد: بنیه علمی طلاب باید تقویت شود، زیرا روحانیت به دنبال عرضه اسلام به جامعه است.

امام جمعه رشت بر انتقال پیام دین خدا به مردم تأکید کرد و یادآور شد: روحانیون و طلاب باید دانش خود را افزایش دهند و پاسخگوی شبهات و مردم باشند

وی، جذب جوانان فارغ از گرایش‌های سیاسی را از وظایف روحانیون دانست و تصریح کرد: امروز جوانان تشنه محبت هستند و باید آنان را جذب دین کرد

نماینده ولی فقیه در استان گیلان، تبلیغ چهره به چهره را بسیار تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: از هر پیام‌رسان مشروع باید برای ترویج دین خدا استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با تأکید بر حفظ بنیان خانواده، بیان کرد: نگاه مردم به روحانیون است و باید در تمام امور دقت لازم را داشته باشند.

وی، روحانیون را پدر معنوی جامعه خواند و تصریح کرد: از جناح‌های مختلف سیاسی مادامی که چارچوب‌ها و ارزش های انقلاب و منویات مقام معظم رهبری را رعایت ‌کنند، حمایت می‌کنیم.

کلام اهل بیت(ع)؛ محور تبلیغ روحانیون

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاری، مدیر حوزه‌ علمیه گیلان نیز در این کارگاه آموزشی، کلام اهل بیت(ع) را محور تبلیغ روحانیون دانست و گفت: در دنیای امروز تبلیغ با کلام و بدون عمل اثر معکوس دارد.

مدیر حوزه علمیه گیلان با بیان اینکه روحانیون ابتدا باید خود عامل به سیره اهل بیت(ع) باشند و سپس مردم را هدایت کنند، افزود: اگر در تبلیغ دین از کلام اهل بیت(ع) درست استفاده شود، اثر خود را می‌گذارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha