شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله مقتدایی

آیت‌الله مقتدایی بیان داشت: دشمنان با برنامه و باهدف براندازی نظام فعالیت می‌کنند، حفظ نظام الهی جمهوری اسلامی و دعوت به وحدت وظیفه اصلی ما است، همان‌طور که امام حسین(ع) در این راه جان خود را از دست دادند ما نیز باید در راستای پاسخگویی به شبهات و مبارزه با دشمنان این‌گونه عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله مرتضی مقتدایی  ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی 98-97 جامعة الزهرا علیهاالسلام با اشاره به مسئله حضور در حوزه‌های علمیه و توفیق گران‌قدر طلبگی بیان داشت: آغاز سال تحصیلی جامعةالزهرا علیهاالسلام را به همه اساتید، مسئولان و همه طلاب این مرکز آموزشی، پژوهشی به‌ویژه طلاب جدیدالورود تبریک عرض می‌کنم و امیدواریم سال پر خیروبرکتی از حیث تحصیل و تدریس علوم و معارف دین برای همه باشد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: جامعةالزهرا علیهاالسلام سابقه بسیار درخشانی دارد، بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی به رهبری امام امت و فداکاری امت اسلامی این مجموعه حوزوی با دستور امام خمینی(ره) شکل گرفت و به دست ایشان تأسیس شد و همواره موردعنایت و حمایت ویژه رهبر معظم انقلاب بوده و هست و در طول این مدت توفیقات بسیار باارزش، بلندمرتبه و مهمی در عمل داشته است.

جامعةالزهرا سابقه بسیار درخشانی دارد

آیت‌الله مقتدایی ابراز داشت: این نهاد مقدس حوزوی توانسته است صدها خواهر مجتهده، استاد و مبلغانی فرهیخته تحویل جامعه دهد و این خواهران توانسته‌اند صدها کتاب، پایان‌نامه و مقاله ارائه دهند و با حضور در جامعه علمی در تمامی عرصه‌ها نقش‌آفرین باشند.

دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه افزود: تاکنون 57  هزار دانش‌پژوه در این موسسه اشتغال به تحصیل داشته‌اند، فارغ‌التحصیلان این مجموعه هم در ایران و هم در 80 کشور جهان توانسته‌اند مدارس علمیه راه‌اندازی کنند و به دانش‌پژوهان خود مدرک رسمی سطح دو سه و چهارم ارائه دهند،

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران گفت: بیش از 720 استاد و مدرس اعم از خواهر و برادر در این مرکز آموزشی مشغول فعالیت هستند، 2400 طلبه دارای پرونده تبلیغی هستند که در سال گذشته 2230 نفر از طلاب این نهاد مقدس اعزام به تبلیغ‌شده‌اند.

وی ادامه داد: با استفاده از 63 استاد سطح سه این مرکز علمی، پژوهشی هفتادونه هزار و هفت سؤال شرعی پاسخ‌داده‌شده است.

قدر نعمت طلبگی را بدانید

آیت‌الله مقتدایی بیان داشت: قدر این نعمت را بدانید و نگذارید وقتتان هدر برود، تحصیل و تدریس وظیفه روزمره شما است دانش‌پژوهان باید به فکر وقت گران‌بهای خود باشند و مدیران باید ارتقای علمی طلاب را بررسی کنند.

وی با اشاره به آیه 108 سوره یوسف ابراز داشت: پیامبر(ص) با این آیه راه و روش خود را یعنی تبلیغ دین و خداپرستی را ابلاغ می‌کند، مرحوم طبرسی دراین‌باره می‌فرماید این‌یک وظیفه مستمر و دائمی است، به پیامبر(ص) در این راه سنگ می‌زدند اما او در این راه استمرار داشت.
 
رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران گفت: دعوت به خداشناسی و توحید و دین‌دار بودن وظیفه عمومی و شرعی همه ما است، راه یکی است اما دعوت‌کننده یکی نیست، یعنی همه در قبال دعوت به دین‌داری و خداپرستی مسئولیت دارند.

دعوت به توحید و معاد را از خانواده و خویشان خود شروع کنید

وی ابراز داشت: این را نگویید که وظیفه ما خانه‌داری و بچه‌داری است ، البته این کار مهمی است؛ اما دعوت به توحید و معاد را از خانواده و خویشان خود شروع کنید و لازمه دعوت به خدا اعتقاد قلبی و عمل در این راه است، مگر می‌شود کسی به موضوعی یقین داشته باشد، اما به آن مسئله عمل نکند.
وی در پایان گفت: دشمنان با برنامه و باهدف براندازی نظام فعالیت می‌کنند، حفظ نظام الهی جمهوری اسلامی و دعوت به وحدت وظیفه اصلی ما است، همان‌طور که امام حسین(ع) در این راه جان خود را از دست داد ما نیز باید در راستای پاسخگویی به شبهات و مبارزه با دشمنان این‌گونه عمل کنیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha