جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مهدوی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه عَلم باید بر دستان کسی باشد که اهل بصیرت باشند، دشمن را خوب بشناسند و صبور باشد، گفت: در زیارت ناحیه مقدسه امام می فرماید، ملائکه از صبر امام حسین(ع) متعجب بودند، البته همه اهل بیت علیهم السلام این گونه بودند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، در مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان اظهارکرد: عاشورا پیام های زیادی دارد، یکی از پیام هایی که بخصوص برای ما طلاب لازم است توجه به روایتی از حضرت امام علی(ع) که می فرماید وَ لا یَحمِلُ هَذَا العَلَم اِلّا اَهلُ البَصَرِ و الصَّبر. حضرت می فرماید، عَلم را کسی بردوش نمی گیرد، مگر اینکه دو ویژگی داشته باشد، نخست اینکه اهل صبر و دوم اهل  بصیرت باشد.

استاد حوزه تصریح کرد: این دو خصوصیت را در قیام سیدالشهدا(ع) به خوبی  مشاهده می کنیم؛ امام حسین(ع) به خوبی می دانستند که اگر قیام نکنند تا سالها و قرن بعد، اثری از اسلام باقی نمی ماند.

وی با بیان اینکه عَلم باید بر دستان کسی باشد که اهل بصیرت باشند، دشمن را خوب بشناسند و صبور باشد، گفت: در زیارت ناحیه مقدسه امام می فرماید، ملائکه از صبر امام حسین(ع) متعجب بودند، البته همه اهل بیت این گونه بودند.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: صبر و بصیرت لازم و ملزوم یکدیگر برای رهبران جامعه است، مثلا در عربستان اگر اهل صبر وجود داشته باشد، ولی چون بصیرت ندارند و دشمن شناس نیستند، فایده ندارند.

وی افزود: روحانیون نیز امروزه رهبران فکری و عقیدتی جامعه هستند و باید مزین به این دو ویژگی باشند؛ طلبه باید مطلع به مباحث جهان اسلام و دشمن شناسی و قدر یقینی اطلاع،  آگاهی از مواضع رهبری باشد.

آیت الله مهدوی اذعان کرد: صبر از رکن های اساسی است. در روایت آمده که ائمه(ع) دارای دو ویژگی بودند که بر این اساس از سوی خداوند برگزیده شدند، اولین ویژگی آنها صبر آنها است.

امام جمعه موقت اصفهان بیان کرد: اگر در روزعاشورا  اهل بیت(ع) فقط بصیرت داشتند و اهل صبر نبودند، چه مشکلاتی پیش می آمد، بنابراین این دو ویژگی باید در طلاب بسیار بالا باشد.

وی راهکار صبر داشتن را  افزایش ایمان دانست و اظهار داشت: صبر، معرفت و ایمان از درس های مهم عاشورا است و بدانید که یاران خاص امام زمان(عج) 313 نفر دارای صبر و بصیرت هستند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha