جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ابطحی

حجت الاسلام ابطحی درادامه اشاره ای به آمارو ارقام ممتازین و افتخارات حوزه علمیه خواهران استان کرد و اذعان داشت: در استان اصفهان ۵۲ مدرسه علمیه خواهران وجود دارد که براساس تلاش ها، امسال حدود یک هزار ۶۴۴ نفر برای سطح دو، ۳۲۲ نفر برای سطح ۳ و در سطح ۴ معادل دکترا ۷۷نفر داوطلب ثبت نام داشتیم .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید مهدی ابطحی پیش از ظهر امروز در همایش طلاب جدید الورود حوزه علمیه خواهران اصفهان با گرامیداشت هفته  دفاع مقدس و شهدای دوران دفاع مقدس که برای سربلندی اسلام و کشور  اسلامی از جان خود گذشتند، اظهارکرد:  ورود همه طلاب جدید الورود به حوزه های علمیه را خیر مقدم و تبریک می گوییم.

وی بیان کرد: امروز نیاز کشور ما و نیاز اسلام به بانوانی است که مبلغ دین و مروج اسلام باشند،  امیداوریم با شروع تحصیل طلاب جدیدالورد با توکل به ذات حق تعالی و استمداد  از حضرت ولی عصر(عج) و توکل بتوانید در تحصیل علوم اسلامی و حووزی موفق باشید.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان تصریح کرد: خداوند تبارک و تعالی در قرآن مجید آیه ای برای طلاب نازل کرده است  فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ.

وی ادامه داد: این آیه، آیه طلبگی است، خداوند در این آیه به همه مسلمین خطاب می کند که عده ای از افراد به امر تحصیل و فرا گیری معلومات دینی و معارف اسلامی بپردازند و از معارف اهل بیت و عصمت و طهارت و از قرآن مجید اندوخته هایی در سینه ها داشته باشند و سپس در طایفه خود خود قرار گیرند و مردم را در بین خودشان انزار و ابشار دهند.

 حجت الاسلام ابطحی افزود: در بین همه شغل هایی که در عالم هست، برای هیچ شغلی چون مبلغ دین و تفقه در دین و طلبگی آیه ای در قرآن کریم نیامده است و این نشان از اهیمت این عرصه است

وی با تاکید براینکه خداوند متعال فقط برای تفقه در دین و فراگیری علوم دینی و  آموزش دادن به دیگران در قرآن مجید آیه آورده است و تاکید کلامی دارد خاطرنشان کرد: دلیل این تاکید و اهمیت این است که مردم نسبت به فراگیری علوم دینی غافل هستند و باید حتما عده ای بروند علوم دینی و معارف دینی را تحصیل و سپس تدریس کنند، چرا که مردم،خویشتن برای نیازهای دیگر مایحتاج خود تلاش بالفعل دارند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان یادآور شد: برهمین اساس خداوند برای هدایت مردم 124 هزار پیامبر ارسال کرده، لذا این حرکت نشان دهنده اهمیت این موضوع است، حتی در دعای عهد ما برای تبلیغ دینی و دعوت مردم به سوی خداوند درخواست رجعت  و زنده شدن را می کنیم ولی برای هیچ فعالیت دیگری چنین اهمیتی قائل نمی شویم .

وی به ارزش حضور طلاب خواهر جدیدالورود در حوزه های علمیه  اشاره کرد و گفت: خداند به طلاب لطف کرده است که وارد حوزه های علمیه شده اید، پیامبر فرمود« اگر خدا خیر بنده ای را بخواهد او را فقیه در دین می کند».

حجت الاسلام ابطحی عنوان کرد: میان عابد و عالم دینی تفاوت بسیار است، طبق  روایات و گفته ها،  مهمترین فرق میان عابد با عالم دینی این است که تلاش عابد برای نجات خود از موج های بلایاها و فتنه ها ولی عالم دینی به فکر نجات دیگران از بلایاها است.

وی بیان داشت: خدار وشکر دستور این است که معارف دینی را با شوف و ذوق به طلاب خواهر بیاموزیم و هیچ گونه هزینه ای هم برای تحصیل طلاب دریافت نمی کنیم و حتی تلاش شده  45 درصد هزینه های کتاب طلاب را پرداخت می کنیم، امروزه به حمد الله مدارک حوزه علمیه خواهران کاملا معتبر و معادل مدرک دانشگاهی است و قابل ارتقا برای مقاطع تحصیلی دیگر است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان درادامه اشاره ای به آمار و ارقام ممتازین و افتخارات حوزه علمیه خواهران استان کرد و  اذعان داشت: در استان اصفهان 52 مدرسه  علمیه خواهران وجود دارد که براساس تلاش ها، امسال حدود یک هزار 644 نفر برای سطح دو، 322 نفر برای سطح 3  و در سطح 4 معادل دکترا 77نفر داوطلب ثبت نام داشتیم.

وی ابراز کرد: تعداد کل مبلغان  حوزه علمیه خواهران اصفهان  دو هزار و 812 نفر ، تعداد کل حافظین قرآن  خواهران طلبه  98 نفر، تعداد طلابی که با اجازه مراجع اعظام  اقامه نماز  در مدارس می کنند، یک هزار و 229 نفر و مبلغان نهضت  قرآنی 866 است.

حجت الاسلام ابطحی در پایان گفت: در المپیاد علمی در سال 95 از برترین های کل کشور 18 نفر ممتاز بودند که 9 نفر از آنها از حوزه علمیه خواهران اصفهان برگزیده شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha